کد خبر: ۲۹۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۷

جوانان ایرانی در آمار کرونا از چین پیشی گرفتند!

دکتر محمدرضا هاشمیان، پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در ایران افراد جوان‌تر با تصور اینکه به کرونا مبتلا نمی شوند در خانه نماندند و شیوع این بیماری در جوانان ایرانی بیشتر از چین شد.
دکتر محمدرضا هاشمیان، پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری و استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: تا امروز داروی اختصاصی برای درمان بیماری پیدا نشده است. اخیرا در حد مولکول و سلول داروهایی درحال بررسی و تولید است که می‌تواند برای درمان بیماری موثر باشد که این موضوع خبر خوبی است.

در ایران بیماران با هر سنی درحال پذیرش هستند و کنار بیماران جوان‌تر درحال دریافت خدمات درمانی‌اند.

این در حالی است که در برخی کشورها افراد با سن بالا را در بیمارستان‌ها پذیرش نکردند و این تأسف‌بار است.

خوشبختانه توانستیم در بیمارستان مسیح دانشوری به برخی نتایج علمی و دانشگاهی در برخورد با ویروس برسیم که این نتایج اکنون در اروپا و آمریکا مورد استناد قرار گرفته است و پزشکان از آن بهره‌برداری می‌کنند.

در ایران افراد جوان‌تر خانه‌نشین نشدند و به تصور اینکه کرونا بیماری افراد مسن است در خانه‌ها نماندند. این رویه باعث شده است مقدار شیوع بیماری میان جوانان ایرانی در مقایسه با چین که مبدأ بیماری است بالاتر باشد.

ما هنوز درگیر بیماری هستیم و ممکن است به پیک دوم نزدیک شده باشیم. این ویروس آدم‌کش است و دوست نداریم که مردم ما دوباره به آن دچار شوند.

منبع:رکنا