کد خبر: ۲۹۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۶

قالیباف برای ریاست مجلس بیاید پایداری‌ها مانند تراکتور از روی او رد می‌شوند /کاندیداهای جبهه پایداری در ۱۴۰۰ چه کسانی هستند؟

منصور حقیقت پور گفت: پایداری ها هم ریاست مجلس را می گیرند و مطمئن باشید که تمام کمیسیون های مهم را در اختیار می گیرند. حتی از همین الان اسامی اعضای آنها در کمیسیون های تخصصی را هم می توانم بگویم.
معادلات مجلس آینده این روزها محل بحث و نظر است. دو دیدگاه وجود دارد، یک دیدگاه می گوید اصولگرایان منسجم و هماهنگ به دولت روحانی می تازند، دیدگاه دیگر گرچه بر همین باور است اما می گوید «پایداری آنقدر بازی را سریع و تند شروع می کند که دیگر اضلاع اصولگرایی به گرد پایش هم نمی رسند». منصور حقیقت‌پور در این رابطه اینطور پاسخ می‌دهد:

* آقای قالیباف مسیر ساده ای برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس دارد؟

خیر. راحت نیست چون ۱۸۰ نماینده همسو با جبهه پایداری به مجلس آینده راه پیدا کرده اند بنابراین بهتر است که آقای قالیباف سر جایش مثل یک نماینده معمولی بنشیند و برای کسب کرسی ریاست اقدام نکند. مطمئن باشیم پایداری ها در خردادماه خط عبور از قالیباف را کلید می زنند. معتقدم اگر آقای قالیباف برای ریاست بیاید پایداری ها با تراکتور از روی او رد می‌شوند و خردش می کنند. پایداری ها هم ریاست مجلس را می گیرند و مطمئن باشید که تمام کمیسیون های مهم را در اختیار می گیرند. حتی از همین الان اسامی اعضای آنها در کمیسیون های تخصصی را هم می توانم بگویم مثلا آقای ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهد شد. در واقع نبض مجلس آینده در اختیار پایداری خواهد بود.

*این ائتلافی که برای انتخابات مجلس یازدهم شکل گرفت و پایداری هم به آن در دقیقه نود اضافه شد، در انتخابات ریاست جمهوری قابلیت احیا شدن را دارد؟

دفعات قبل هم چنین ائتلاف هایی برای ریاست جمهوری شکل گرفت اما نتیجه نداد چون نامزدها رعایت نمی کنند.

*در واقع ائتلاف نیروهای انقلاب همین جا تمام شد و دیگر ائتلافی وجود ندارد که بخواهد برای ریاست جمهوری احیا شود؟

بله، تمام شد.

*پایداری برای ریاست جمهوری نامزد مطلوب خودش را به صحنه خواهد آورد؟

بله، همین کار را می کند.

*چه کسی خواهد بود؟

آنها به آقای جلیلی و فتاح خیلی نزدیک هستند.