کد خبر: ۲۸۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۱

عجیب‌ترین جدایی‌های فوتبال ایران

مهاجم ایرلندی که قرار بود منجی پرسپولیسی‌ها در نیم فصل دوم باشد و با حل بحران خط حمله، مسیر این تیم در راه قهرمانی را هموار کند حتی وارد این مسیر نشد.
به نقل از نود، آنتونی استوکس زودتر از آن چه تصور می‌شد قرمزها را رها کرد و شاید از تیم جدا شود. بازیکنی که البته در تراکتور هم سابقه خوبی نداشت و با جنجال زیاد این تیم را هم در نیمه راه رها کرده بود مشخص نیست با کدام نظر کارشناسی و به امید تغییر رویه در پایتخت به پرسپولیس پیوست. او که با یازده گل زده و بعد از یک پست اینستاگرامی تبریز را رها کرده بود این بار بدون گل و بدون خداحافظی ساز جدایی را سر داد. لیگ برتر ایران از این بازیکنان کم نداشته و شاید به همین دلیل است که این حرکت استوکس خیلی باعث تعجب و غافلگیری هواداران نشده و  آنها کم کم به اتفاقات این‌چنینی به خصوص در شرایط فعلی عادت کرده‌اند.

بازیکن قبلی پرسپولیس که با شرایطی مشابه از این تیم جدا شد گولچ بود. دیگر آنتونی پرسپولیسی‌ها که عمر حضورش به بازی برای قرمزها قد نداد. او با دلار 3 هزار تومانی به لیگ برتر آمد و با دلار بیش از 10 هزار تومانی غرامت گرفت و با جیب پرپول به کشورش برگشت. پرسپولیس کلا خاطرات خوبی از مهاجمان خارجی‌اش ندارد. یکی از آنها هم «کریستوفر وره» است. این بازیکن دو رگه لیبریایی - فرانسوی با لطف مدیر برنامه‌هایش توانست با پرسپولیس قرارداد امضا کند. خریدی عجیب از علی پروین که بدون یک بازی تیم را ترک کرد و یک پرونده انضباطی عجیب هم از خودش به یادگار گذاشت و رفت. نکته جالب وره این بود که او حتی قراردادش را هم بدون حضور در تهران بست!

اگرچه پرسپولیس بیشترین تجربه را در این خصوص داشته اما موردهای این‌چنینی در لیگ برتر زیاد بوده است. تراکتور زنوزی با حضور بازیکنانی مانند استوکس، کنستانت و لی اروین در این باشگاه رکورددار است. کنستانت با سروصدای زیاد به تراکتور آمد و با سروصدای بیشتر به خاطر مطرح شدن مشکل قلبی‌اش جدا شد. البته همه چیز به همین راحتی پیش نرفت و طبق معمول باشگاه ایرانی موظف به پرداخت غرامتی سنگین شد. رفت و برگشت توریستی کنستانت به تبریز، 800 هزار یورو برای زنوزی هزینه داشت. لی اروین هم که بازی‌های خوبی برای تراکتور انجام داده بود به یکباره بدون اطلاع قبلی چند هفته مانده به پایان نیم‌فصل اول تراکتور را ترک کرد و مدتی بعد به تیمی در اسکاتلند پیوست!

تاریبو وست هم یکی دیگر از بازیکنان این لیست است. تاریبو که یکی از معروف‌ترین بازیکنانی بود که به ایران آمده بود قرارداش را با پیکان فسخ کرد. تفاوت او با بقیه بازیکنان این بود که کارش به شکایت نرسید. البته وست به واسطه مدیربرنامه‌هایش بدون شکایت پول خوبی از پیکان گرفت و تنها تفاوت او با بقیه بازیکنان این لیست جدایی توافقی بود.

بازیکنان عراقی هم همیشه یک پای ثابت این لیست جنجالی و پرحاشیه بوده‌اند که جاسم کرار شاخص‌ترین آنها بوده. جالب است که بشاررسن بعد از حضور در پرسپولیس یکی از بازیکنانی بود که آمادگی این مساله وجود داشت که هر زمان مانند دیگر هموطنانش برود و دیگر به ایران نیاید. البته بشار تا این زمان که پیش‌بینی‌ها را به هم زده و سومین فصل حضورش در جمع سرخپوشان را طی می‌کند و با ماندنش همه را غافلگیر کرده است!