کد خبر: ۲۸۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۷
وزارت بهداشت امارات مدعی شد؛

دو ایرانی مبتلا به کرونا در امارات شناسایی شدند

وزارت بهداشت امارات مدعی تشخیص ۲ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به "COVID۱۹" شد و افزود: یکی از آنها یک زن ۷۰ ساله ایرانی است که وضعیت سلامتی اش ناپایدار و در مراقبت های ویژه نگهداری می شود.
به نوشته روز شنبه خبرگزاری امارات عربی متحده ( وام )، آزمایش های انجام شده از همسر ۶۴ ساله این زن ایرانی نیز ابتلای وی به این ویروس را نشان می‌دهد.

به گفته وزارت بهداشت امارات ، این وزارتخانه تمام افراد و نزدیکان افراد مبتلا به کرونا را مورد آزمایش قرار می دهد تا این بیماری گسترش نیابد و از امنیت جامعه اطمینان حاصل شود.

ظرف یک ماه گذشته بیش از ۲ هزار نفر در چین و دیگر کشورها به ویروس کرونا مبتلا شده و فوت کرده‌اند و هزاران نفر نیز بستری شده‌اند، اما هنوز آمار قربانیان این ویروس در خارج از چین چندان نیست، به طوری که بر اساس منابع بین‌ المللی تا روز پنجشنبه تنها ۱۱ تن در خارج از چین قربانی این ویروس شده‌اند.

کرونا " نام خانواده ای از ویروس ها است که ۵۵ سال پیش یعنی سال ۱۹۶۵ میلادی کشف شد. " کرونا ویروس‌ " (Coronaviruses) از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود.

تاکنون هفت کرونا ویروس انسانی کشف شده‌ است که آخرین نوع آن همین ویروسی است که از شهر " ووهان" شیوع پیدا کرد.

ساختار ویروس های کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم‌زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد. با این که ویروس های کرونا بیشتر در حیوانات دیده می‌شوند، اما هفت نوع از آن‌ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تشخیص اینکه علت بیماری فردی ویروس کرونا باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که بسختی در آزمایشگاه رشد و نمو می‌کنند.

با توجه به نوع ویروس کرونا ، علایم آن می تواند از نشانه‌های سرماخوردگی عادی تا تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی باشد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد.

کرونا بسته به نوع ویروس ، روش‌های انتقال متفاوتی دارد ؛ در برخی از موارد روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌ است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند.

دانشمندان تاکنون موفق شده اند زمان کمی پس از شیوع هر نوع ویروس کرونا راه های درمان‌ آن را پیدا کنند.


منبع:ایرنا