کد خبر: ۲۸۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۸

مدارس حوزه انتخابیه روز شنبه تعطیل است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است، گفت: ۶۰ درصد مدارس محل شعبه های اخذ رای است و تعطیلی فردا شنبه فقط در این مدارس و مدارسی انجام می شود که صندوق های اخذ رای و شمارش آرا تا شنبه طول می کشد.
حاجی میرزایی در حاشیه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در محل ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از بهترین ارکان کشور و نهادهای قانونی برای آینده کشور است، آینده‌ای که به باورها، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار،فرهنگ، آموزش و به آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می کند.

وی افزود: حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت ساختن آینده است، برای ساختن آینده‌ای بهتر، آینده ای با پیشرفت کشور و مناسبات بهتر در داخل و خارج باشد.

فعلا برنامه ای برای تعطیلی مدارس به دلیل کرونا نداریم 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تعطیلی برخی مدارس در روز شنبه به دلیل بیماری کرونا است، گفت: فردا تعطیل عمومی نداریم، ۶۰ درصد از شعبه‌های اخذ رای در مدارس کشور مستقر شده است و فرهنگیان به عنوان گروه های مرجع و مورد اعتماد ملت محل اخذ آرا هستند، از این رو مدارسی که شمارش آرا تا روز شنبه به پایان می‌رسد با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند، اما این تعطیلی عمومی نیست.

وی افزود: تعطیلی روز شنبه برای مدارسی است که حوزه انتخابیه است؛ چرا که  شمارش آرا تا صبح شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا با توجه به ورود ویروس کرونا در کشور، تصمیم گیری و تعطیلی بر عهده شماست یا ستادی که تشکیل شده و اینکه این تعطیلی ها چگونه اعلام می شود، اظهار کرد: به دستور رییس جمهوری ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که همه دستگاه‌های مرتبط در آن حضور دارند و به طور دائم اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می کنند و با توجه به شرایط متناسب تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نیست. در صورت صلاح‌دید آن ستاد و شورای تامین هر استان درباره تعطیلی مدارس تصمیم می گیرند و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خاطر خانواده ها همه معاونان سلامت و تربیت را در یک گفتگوی ویدیویی برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارتباط دادیم و همه توصیه ها و دستور و دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین به آنان منتقل شد. برای آگاهی دانش آموزان معلمان و مدیران بروشورهایی تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به مدیران کل آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید می کنم، اگر لازم باشد تک‌تک مدارس از وضعیت بهداشت، بوفه و تغذیه مدارس و سرویس‌های بهداشتی تامین شود تا اطمینان خاطر حاصل شود و اگر به تجهیزات و تمهیدات لازم و بیشتر نیاز است این کار انجام خواهد شد و متناسب با صلاح‌دید تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ستاد به طور دائم جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند و برای سلامت فرزندان هر تصمیمی لازم باشد،‌ اتخاذ خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه دوم اسفند برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و ۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

منبع: ایرنا