کد خبر: ۲۸۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸

نگاهی به خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها/ مردم را با توطئه شیوع کرونا حین رای‌گیری انتخابات می‌ترسانند/ خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان ما را تحریم کردند

یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای از مهم ترین محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها بود.
آیت‌الله اعرافی، امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره به روایتی در مورد اهمیت عقیقه کردن برای فرزندان گفت: عقیقه یک تأثیر معنوی و روحی دارد و اگر برای فردی در کودکی عقیقه نشده آن فرد در دوران بزرگسالی خود نیز می‌تواند عقیله کند.

بنا بر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ آیه ما را در قرآن کریم به تقوا فراخوانده است، اضافه کرد: یکی از عوامل و نمودهای تقوا همراهی انسان با پاکان، صادقان و درستکاران است و انسان متقی فردی است که زندگی خود را با در کنار خوبان رقم می‌زند و به خوبان نیز رأی می‌دهد و با آن‌ها دوستی و رفاقت می‌کند که این رفاقت و دوستی در زندگی انسان عاملی برای شکل‌گیری شخصیت اوست. اگر انسان با صالحان نشست و برخاست داشت در تاثیر عقیده و اخلاق آن‌ها قرار می‌گیرد و به جایگاه متفاوتی خواهد رسید.

او از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مراسم‌های اربعین سردار سلیمانی و انتخابات امروز قدردانی کرد و گفت: این حضور گسترده نشان از گسترش روح ایمان، اخلاص و روحیه انقلابی در جامعه اسلامی است.

نباید خوشحالی یا ناراحتی ما زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان تبریز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر مشارکت افرادی که تا کنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند، گفت: این افراد حتما بعد از ظهر شرکت کرده و رای دهی را به بعد واگذار نکنند، چراکه دشمنان توطئه‌های بسیاری را در این رابطه به کار برده و چند روزی بود که مردم را با توطئه انتقال ویروس کرونا حین رای گیری، می‌ترساندند.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او اضافه کرد: از صبح امروز هم توطئه دیگری مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق استامپ، به راه انداختند که خوشبختانه شورای نگهبان و وزارت کشور در خصوص اختیاری بودن استفاده از استامپ، بخشنامه‌ای صادر کردند.

او گفت: روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم سالاری دینی و یاس دشمن است و باید ابتدا از مردم و سپس از نامزدهای انتخاباتی و رقبایشان تشکر کنیم، چرا که حضور نامزدها بزرگ‌ترین کمک به رقابت انتخاباتی بوده و این حضور موجب پررنگ شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان، با بیان این‌که افراد منتخب و حامیان آن‌ها باید پیروزی در انتخابات و موفقیتشان را ازآن خداوند متعال دانسته و شاکر الطاف او باشند، گفت: نامزدهایی هم که پیروز نشده‌اند باید پس از اعلام نتایج به کاندیداهای پیروز تبریک بگویند و رفتار نجیبانه از خود نشان دهند. همچنین نتیجه انتخابات هر چه باشد، معتبر است و نباید خوشحالی یا ناراحتی ما زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کند.

او خطاب به کاندیداهای پیروز، اظهار کرد: با توجه به فرصت ۱۰۰ روزه تا وارد شدن نمایندگان جدید به مجلس، مطالعه دقیق درباره وظایف نمایندگان، فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه و همچنین استفاده از افکار سایر نمایندگان و نشستن پای درد و دل مردم حوزه انتخابیه خودشان را مورد توجه قرار دهند.

او در ادامه با اشاره به دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری به مناسبت ۲۹ بهمن، گفت: سخنان رهبری را در این رابطه شنیدید و عنایت ایشان به ۲۹ بهمن و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های گوناگون را دیدید، آذربایجان مظهر غیرت ملی، دینی، انقلابی و الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان بوده و سدی مستحکم در برابر استبداد، استعمار، انحراف دینی و ملی است.

شرکت در انتخابات تیری بر چشم دشمن است 

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان درخصوص فرارسیدن روز انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تیری بر چشم دشمن است و ارزش جهاد دارد و طبق گفته مقام معظم رهبری حتی کسانی هم که مؤمن نیستند هم باید به خاطر کشور خود رأی دهند.

بر اساس آنچه باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است، طباطبائی‌نژاد افزود: مسئله مهم دیگر رأی به فرد اصلح است که متأسفانه هنوز هم در کشور ما رعایت نمی‌شود و برخی به خاطر مصالح دیگر به بعضی افراد نالایق رأی می‌دهند و هنوز هم از این مسئله مهم که انتخابات یک امتحان الهی است غافل هستند.

امام‌ جمعه اصفهان گفت: انتخابات تا جایی برای دشمنان اهمیت دارد که حتی قبل از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی هم چند نفر از اعضای شورای نگهبان را تحریم کردند، این مسئله نشان از ضعف آن‌ها دارد که دیگر چیزی برای تحریم ندارند و مجبورند افراد را تحریم کنند و چه بسا برخی افراد را برای چندمین بار تحریم کردند.

او در پایان اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که شما دشمنان ما را تحریم کردید و با لطف خداوند این تحریم‌ها برای ما به نعمت تبدیل شد و در راستای آن به این میزان از رشد و جهش و خودباوری رسیدیم.

نمایندگان باید خواسته های موکلانشان را بشناسند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید، دقایقی پیش با حضور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری رأی خود را در صندوق انداختند.

بنابر گزارش تسنیم، مرجع تقلید شیعیان در حاشیه حضور خود در انتخابات گفت: خدا را شاکریم که ما را حق‌شناس قرآن و عترت از یک‌سو و خون‌های پاک شهدا و جانبازان عزیزمان به‌ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار داد.

وی ضمن قدردانی از ملت عزیز و بزرگ ایران اسلامی گفت: در همه موارد این ملت عزیز پای صندوق‌های رأی رفتند و در راهپیمایی‌ها و روز قدس شرکت کرده و پیام امام راحل و رهبری معظم انقلاب را گرامی داشتند.

وی اضافه کرد: امیدواریم آن‌هایی که به مجلس راه می‌یابند هم به معارف قرآن و عترت معتقد باشند و هم به قانون اساسی و قوانین عمل کرده و هم به آنچه به خیر و صلاح دنیا و آخرتشان است عمل کنند، آن‌ها باید خواسته‌های موکلانشان را بشناسند، بفهمند و مدیریت کنند تا هرگونه خطری از این کشور زدوده شده و هر طمعی که داشت و در سر می‌پروراند به خود آن‌ها برگردد.