کد خبر: ۲۸۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۲۶

آخرین تمهیدات و اقدامات دولت برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا/ آغاز به کار ستاد ویژه با حضور سه وزیر/ همه هزینه‌های لازم تأمین می‌شود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از تشکیل ستاد ویژه مقابله با کرونا با عضویت وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر میراث فرهنگی و نماینده ستادکل نیروهای مسلح خبر داد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره تمهیدات و اقدامات دولت برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، اظهار داشت: دیروز صبح آقای روحانی اولین تصمیم خود را در ساعت ۸ صبح اتخاذ کردند که این تصمیم این بود که ستاد مهمی به مسئولیت وزیر بهداشت تشکیل شود.

وی افزود: در ستاد مقابله با ویروس کرونا آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر میراث فرهنگی و نماینده ستادکل نیروهای مسلح و همه بخش‌های ذی‌ربط عضو این ستاد هستند و چون زیرا این یک مسأله ملی است. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنچه که در قم صورت گرفته و نگرانی در این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور بیشتر است ما را بر این داشت که یک ستاد ویژه در قم تشکیل دهیم و دو نفر از نمایندگان وزیر بهداشت در قم مستقر هستند و ما به جد این مسأله را دنبال می‌کنیم.

واعظی در پاسخ به این پرسش که اکنون در مورد تمهیدات مقابله با ویروس کرونا و عدم اشاعه آن به دیگر شهرهای کشور گفت: هر چیزی که لازم است ما در آن ستاد ویژه کرونا پیش‌بینی و انجام می‌گیرد.

نوبخت: برای مقابله با ویروس کرونا همه منابع لازم را تأمین می‌کنیم

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از انداختن رای خود به صندوق در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در شعبه مستقر در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید حضور در انتخابات را در هر دوره‌ای فارغ از اینکه در چه شرایطی قرار داریم مورد توجه قرار بدهیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که با توجه به ورود رسمی کرونا به ایران و بیمارستان‌های ما تجهیزات لازم را برای ایزوله شدن ندارد، چه تدابیری دارید، بیان داشت: ملتفت هستید که بعد از شیوع این بیماری در چین و گسترش آن در کشورها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خودش را تجهیز کرد و به نوع مناسبی تلاش کرد که از ابتدا ورود این بیماری را در کل کشور پیشگیری کند.

وی افزود: با این جغرافیایی که ایران دارد و با تعدد و تنوع مسافرانی که هر روز از ایران می‌روند و وارد ایران می‌شوند ما هم مثل سایر کشورها نهایت دقت را کردیم، باز علایم این بیماری مشاهده شد، وزارت بهداشت و درمان با همه امکانات و دولت نیز به صورت ویژه از وزارت بهداشت و درمان حمایت خواهد کرد و بنده نیز به آقای نمکی اعلام کردم که هر مقدار منابع که لازم باشد با توجه به اینکه ما با جان مردم اکنون روبرو هستیم، ما از سوی سازمان برنامه و بودجه این منابع را تخصیص می‌دهیم.

نوبخت با بیان اینکه بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان ما فقط برای جبران خسارت سیل پرداخت کردیم، گفت: اگر لازم باشد دولت در کنار مردم برای دفاع و صیانت از آنها هزینه‌های بیشتری خواهد کرد به همین جهت نیز دیروز مجدداً در جلسه ستاد اقتصادی با حضور آقای رئیس جمهور یکبار دیگر ستاد ویژه برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تشکیل شد و دیشب هم اولین جلسه‌اش را این ستاد غیر از جلسه‌ای که در وزارت بهداشت و درمان تشکیل می‌شد، برگزار کرد و ما به یاری پروردگار در این مورد نیز همه تلاش خود را خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها می‌گویند دوربین‌های حرارتی در فرودگاه امام خمینی (ره) از هفته گذشته خراب شده است،  آیا صحبتی برای خریداری دستگاه‌های جدید شده است، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم اما می‌دانم که شایعات مختلفی از سوی عواملی در فضای مجازی پخش می‌شود که جزء تضعیف روحیه مردم و نگران کردن مردم، دستاورد دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: تردید نکنید آنچه که وظیفه دولت است در ارتباط با پشتیبانی و برنامه‌ریزی برای حفاظت از مردم چیزی را دریغ نخواهد کرد بنابراین این را نیز باید بدانیم که همه کشورها با قدرت‌های مالی مختلف در این باره آسیب‌پذیر بوده‌اند اما با کمکی که خود مردم برای رعایت مسائل بهداشتی می‌کنند ما می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که چقدر منابع برای مقابله با کرونا در نظر گرفته‌اید،گفت: ما هر چقدر منابع لازم باشد برای مقابله با ویروس کرونا در نظر خواهیم گرفت.