کد خبر: ۲۸۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

علم‌الهدی و سپاه نقشی در بستن لیست شورای ائتلاف داشتند؟

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: آیت‌الله علم‌الهدی و سپاه هیچ دخالتی در تعیین لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نداشتند.

حمیدرضا ترقی در خصوص ادعای مطرح شده برخی مبنی بر دخالت آیت‌الله علم‌الهدی و سپاه در تنظیم لیست ائتلاف شانا اظهار کرد: این اتهام کاملا غیرواقعی است و نه آقای علم‌الهدی و نه سپاه از ابتدا هیچ‌دخالتی در این مساله نداشتند و سپاه از همان ابتدا تاکید کرد که هیچ‌کس به نام ما یا منتسب به ما حق ندارد در این زمینه‌ها موضع‌گیری کند، سپاه از اتحاد میان نیروهای انقلاب حمایت می‌کند اما ورود مصداقی به این زمینه نمی‌کند و تاکنون هم به هیچ‌وجه دخالتی نکردند.

وی ادامه داد: آیت‌الله علم‌الهدی هم بارها به ما گفتند که ما در مورد مصداق به هیچ‌وجه ورود پیدا نمی‌کنیم و اگر کسی گفت که من با حاج آقا صحبت کردم یا اگر کسی ادعا کند که ما ایشان را به صحنه دعوت کردیم یا از ورود وی جلوگیری کردیم همه این‌ها تکذیب می‌شود.

مخالفت زنان و جوانان با اعطای امتیاز ویژه به آنها 

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی درخصوص نگاه خانم‌ها و جوانان به قائل شدن امتیازات ویژه برای آن‌ها خاطرنشان کرد: جوانان و خانم‌ها خود در جلسات مکررا تاکید می‌کردند که ما نباید به‌گونه‌ای برخورد کنیم که ترحم خاصی نسبت به زنان یا جوانان صورت بگیرد و توجهی به کارآمدی آن‌ها نشود، در واقع باید به‌گونه‌ای باشد که جوان یا خانم کارآمدی اگر وجود دارد بالا بیاید. در مجموع نظر ما این بود که امتیاز ویژه‌تری به خانم‌ها و جوانان بدهیم که آن را بر اساس همین ذهنیت مورد موافقت قرار نگرفت و بیان شد که این رویکرد اهانت به جوان است.

ترقی افزود: به هرحال این افراد فرصتی برای مطرح کردن خود در مجمع عمومی پیدا کردند، در مجمع عمومی همه که صحبت کردند برخی مانند نمایندگان فعلی هم از نظر آشنایی با سیاست‌های کلان، قوانین مجلس، مسائل شهر و کشور و پاسخ‌هایی که باید به سوالات مختلف در خصوص مسائل بین‌المللی و از این دست مسائل می‌دادند در کمیته تطبیق از امتیاز بالایی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: ما همچنین یک رای‌گیری در کف شهر انجام دادیم و این نظرسنجی‌ هم نشان می‌داد که نمایندگان فعلی از لحاظ عملکردی و از نظر موقعیت اجتماعی از رای بالایی برخوردار هستند، این نظرسنجی در سطح کشور توسط صداوسیما انجام شده است. از طرف دیگر جوانان نیز خوب درخشیدند، قبل از رای‌گیری ما بیان کردیم که براساس شاخص‌هایی که داریم تمام این افراد اعم از جوانان و افراد با سابقه همگی ویژگی‌های مدنظر ما و رهبری را دارند و نهایتا وقتی رای‌گیری به عمل آمد گرایش مجمع هم به سمت نیروهای قبلی و هم نیروهای جدید رفت.

جوانان در مجمع عمومی با هم کنار نیامدند

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی با اشاره به هم‌گرایی خانم‌ها برای تمرکز آرا در مجمع عمومی گفت: خانم‌ها که با تعداد قابل توجه پنج نفر در مجمع حضور داشتند، دو، سه نفر به نفع یک خانم کنار رفتند و رای خانم‌ها روی یک نفر متمرکز شد ولی جوان‌ها این اقدام را انجام ندادند و موجب شد که رای جوانان پخش شود، در حالی‌که اگر این کار را می‌کردند و خودشان با هم کنار می‌آمدند حال آنکه ما هم به آن‌ها این را پیشنهاد کردیم، قطعا می‌توانستند رای مناسب را به دست بیاورند و حداقل یک نفر از آن‌ها وارد لیست شود.

ترقی بیان کرد: آن‌هایی که خیلی طرفدار جوان‌گرایی بودند شبهاتی را با این مضمون که مهندسی انجام گرفته، مطرح کردند و همه این‌ها را ما آوردیم و آرا را بازشماری کردیم و متوجه شدند که ادعای درستی نداشته‌اند و تمام فرایند رای‌گیری از طریق اینستاگرام به صورت زنده پخش می‌شد و خود نامزدها تا ساعت دو شب در روند شمارش آرا حضور داشتند. تلاش ما بر این بوده تا نشان دهیم هیج ابهامی در رای‌گیری وجود نداشته است و اکنون که نامزدها به این نتیجه رسیدند که هیچ ابهامی در رای‌گیری نبوده، اکثرا انصراف داده‌اند.

وی درخصوص احتمال کناره‌گیری نامزدهای با تجربه به نفع جوانان عنوان کرد: ما هنوز از این موضوع ناامید نیستیم و در حال تلاش هستیم، اما این بستگی به خود افراد دارد تا به این نتیجه برسند که یک نفر واجد صلاحیت‌تر از خودشان وجود دارد و به نفع او کنار بروند، ما نه می‌توانیم اجباری کنیم و نه انصاف است که آن‌ها را از حقی که دارند محروم کنیم ولی اگر به نفع جوانان این کار را بکنند، ایثار و فداکاری است و محبوبیت‌شان در جامعه نیز افزایش پیدا می‌کند.

اصلاح‌طلبان می‌خواهند بر اختلافات ما دامن بزنند

ترقی در مورد عدم ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نیز قطعا از دو روز دیگر لیست ارائه خواهند داد، یک مقداری با تاخیر وارد می‌شوند اما همان‌طور که در تهران ورود کرده‌اند در این جا نیز همین کار را خواهند کرد. آن‌ها می‌خواهند بر اختلافاتی که ما داریم دامن بزنند و این سمت تضعیف شود تا آن‌ها در این فرصت بتوانند نیروهای خود را وارد کنند. 

وی در خصوص تعدد لیست‌های اصول گرایان خاطرنشان کرد: تحلیل ما تاکنون این است که رقیب به‌طور جدی وارد صحنه می‌شود اما ممکن است که برخی از جوانان هنوز این تحلیل را درک نکرده‌ و به آن نرسیده‌ باشند، اما به هر حال صبر ما زیاد است و معتقد هستیم که جوانان نیز باید به این واقعیت برسند و مطمئنا تا یکی، دو روز آینده این لیست‌های متعدد کاهش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی اضافه کرد: جوانان به زودی متوجه خواهند شد که اگر وحدت لازم را نداشته باشند، ممکن است آسیب ببینند تصمیم خود را عوض خواهند کرد اما تا آن زمان، ایجاد شور انتخاباتی و حضور در صحنه به ویژه برای جوانان که احساس مسوولیت می‌کنند، از سوی ما مثبت تلقی می‌شود، ضمن اینکه باید آن‌ها را اقناع کنیم تا اگر دغدغه و نگرانی دارند، برطرف کنیم تا پای کار این لیست بیایند و خود را برای آینده آماده کنند.

منبع:ایسنا