کد خبر: ۲۸۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۰۰

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

تعداد کافی‌شاپ‌های تهران زیاد است و روزبه‌روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود؛ اما برخی از دختران و بانوان ترجیح می‌دهند به جای یک کافی‌شاپ عمومی به مکان‌هایی که مخصوص بانوان است، بروند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به معرفی معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های مخصوص بانوان در تهران بپردازیم.

اختصاص ساعتی در هفته برای گردش و تفریح آن هم در این شرایط اجتماعی پراسترس و پرتنش، می‌تواند گزینه مناسبی برای خوب کردن حال و ایجاد انرژی مضاعف در افراد باشد. در تفریح کنار همه اعضای خانواده، گاهی تفریح می‌تواند جنس خاصی به‌خودش بگیرد. مثل تفریح‌های زنانه که ورود آقایان به آن ممنوع است.در این مطلب تعدادی از مکان‌های تفریح زنانه در تهران را معرفی می‌کنیم.

کافی‌شاپ‌ها بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی هستند. صاحبان کافه‌ها معمولا با طراحی‌های خاص و زیبا سعی در ایجاد محیطی جذاب و دوستانه به همراه ارائه خوشمزه‌ترین خوردنی‌ها را دارند. تعداد کافی‌شاپ‌های تهران زیاد است و روزبه‌روز بر شمار آن‌ها افزوده می‌شود؛ اما برخی از دختران و بانوان ترجیح می‌دهند به جای یک کافی‌شاپ عمومی به مکان‌هایی که مخصوص بانوان است، بروند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به معرفی معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های مخصوص بانوان در تهران بپردازیم.

بوفه کتاب دوستانه

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

بوفه کتاب دوستانه با شعار «ورود آقایان ممنوع» یکی از جالب‌ترین کافی‌شاپ‌های تهران است. این رستوران با طراحی بسیار جالب و زنانه محیط عالی برای دورهمی‌های بانوان و دختران جوان فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از کافی‌شاپ‌ها این محیط با استفاده از نورپردازی مناسب و رنگ‌های شاد طراحی آرامش‌بخشی دارد.

آدرس: رسالت، شهید غلامحسین کرد


کافه شهربانو

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

یکی از کافی‌شاپ‌های معروف در غرب تهران کافه شهربانو است. در این کافی‌شاپ که مخصوص بانوان است علاوه بر میان وعده، شام به‌صورت سلف‌سرویس همراه با موسیقی زنده در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

آدرس: شهرک‌غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج‌فارس


کافه کراسه

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

کافه کراسه یکی از جالب‌ترین کافی‌شاپ‌های مخصوص بانوان است. عموما در مناسبت‌های خاص در این کافی‌شاپ بازارچه‌ای برگزار می‌شود و دست سازه‌های بانوان هنرمند در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. فضای امن و آرام و شاد برای نشست‌های دخترانه و همچنین تهیه غذای اسلامی از جمله مزیت‌های این کافه‌است. هم‌اکنون این کافه تنها در روز‌های یکشنبه برای بانوان دایر است.

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان۱۶آذر، خیابان پورسینا، پلاک۲۵


کافه حجاب بنیتا

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کافی‌شاپ محیط باز و زیبای آن است. در این فروشگاه انواع نوشیدنی و وعده‌های غذایی گرم و سرد ارائه می‌شود. این کافی‌شاپ تمامی روز‌های هفته جز تعطیلات رسمی باز است و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند. در کنار کافه مزون حجاب بنیتا قرار دارد که می‌توانید محصولات حجاب را خریداری کنید.
قلهک، خیابان دولت، بین بلوار کاوه و چهار‌راه قنات، بن‌بست طلاکوب، پلاک ۲، طبقه ۲


رستوران هتل لاله

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

هتل ۵ ستاره بین‌المللی لاله تهران یا هتل اینترکنتینانتال که در بهترین نقطه از شهر تهران قرار دارد این بار به سراغ بازار بانوان رفته است. مدیران هتل لاله یک رستوران بین‌المللی برای بانوان طراحی کرده‌اند تا بدون نیاز به حجاب و در یک محیط صمیمانه فرصت خوبی برای دورهمی بانوان ایرانی فراهم کنند.

آدرس: خیابان فاطمی، جنب خیابان حجاب، هتل لاله تهران


کافی‌شاپ و رستوران کومه

کافی‌شاپ‌های مناسب بانوان در تهران

این کافی‌شاپ و رستوران با منوی متنوع و جذاب در منطقه دارآباد تهران قرار دارد. این مجموعه مناسب پذیرایی و رزرو تعداد زیادی مشتری برای مراسم‌هاست. اجرای موسیقی زنده نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های مجموعه کافی‌شاپ و رستوران کومه است.

آدرس: دارآباد، بعد از موزه حیات‌وحش، خیابان افتخاری، خیابان رجبی، کوی صومعه‌زاده پلاک ۵


بهشت مادران اینجاست

منطقه ۳ میزبان اختصاصی بانوان

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

۱۱ سال پیش که نخستین بوستان اختصاصی ویژه بانوان راه‌اندازی شد کسی حتی تصورش را هم نمی‌کرد که یک بوستان اختصاصی چگونه می‌تواند نظر بانوان را جلب کند. بهشت مادران به‌عنوان نخستین پارک مختص بانوان در منطقه شمالی شهر تهران با مساحت ۲۰ هکتار تاسیس شد تا برای نخستین بار بانوان مراجعه‌کننده و گردشگر بتوانند در یک فضای تفریحی بدون حجاب به ورزش و تفریح بپردازند.

هدف از ایجاد بهشت مادران تهران، برطرف کردن نیاز‌های حقیقی زنان منطبق بر ارزش‌های دینی، اسلامی و فرهنگ بومی و ملی همراه با امنیت روانی، اجتماعی و فیزیکی آنان بود. این فضای اختصاصی بانوان می‌تواند با ایجاد فرصت‌های تفریحی، ورزشی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و تامین سلامت جسمانی و روانی و همچنین پر کردن اوقات فراغت بانوان زمینه‌های ارتقای کیفیت زندگی فردی و خانوادگی آن‌ها را فراهم کند. در این بوستان امکانات رفاهی متنوع و متعددی برای استفاده بانوان قرار داده‌اند که ازجمله می‌توان به خانه سلامت مادر، خانه فرهنگ حورا، زمین‌بازی کودکان، آمفی‌تئاتر رو‌باز، پیست دوچرخه‌سواری، سالن تیر و کمان، آلاچیق و باربیکیو، بوفه، آب‌نما، میز پینگ‌پنگ و شطرنج، زمین اسکیت، ایستگاه روزنامه‌خوانی، جاده تندرستی، سیستم صوتی، تلویزیون شهری، کتابخانه و ماکت بوستان اشاره کرد. همچنین در بوستان باغ بهشت، فیلمبرداری و عکاسی در محوطه داخلی پارک و ورود پسران بالای ۵ سال به همراه مادران ممنوع است.

آدرس: تقاطع بزرگراه‌های رسالت و حقانی، انتهای خیابان جلفا


بوستان پردیس بانوان

منطقه ۱۵ پذیرای دورهمی‌های متفاوت

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

چقدر خوب است که بانوان شهر یک روز به دور از دغدغه‌های روزانه زمانی را برای تفریح در بوستان‌های ویژه بانوان اختصاص دهند. بی‌شک انرژی مضاعفی برای فعالیت در روز‌های آتی برای آنان فراهم خواهد شد. شرق‌نشینان تهران یا مسافران ساکن در این محدوده می‌توانند به سه راه افسریه سری بزنند و از بوستان پردیس بانوان استفاده کنند. این بوستان در جنوب شرقی تهران و در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری واقع شده و مساحت کل آن ۲۷ هکتار و دارای یک ورودی اصلی در ضلع جنوبی است.

از وی‍ژگی‌های این بوستان طراحی ترکیبی آن است که در آن تلفیقی از سبک ایرانی و مدرن به چشم می‌خورد. سطح بوستان با استفاده از دو محور اصلی متقاطع به چهار بخش تقسیم شده که در محل تقاطع این دو محور آبنمای مرکزی استقرار یافته است. دور تا دور بوستان دو مسیر جداگانه تندرستی (سنگفرش) و دوچرخه‌سواری (آسفالت) احداث شده است. پس اگر هوس یک دوچرخه‌سواری راحت و بی‌دردسر به سرتان زده حتما سری به این بوستان بزنید. البته امکانات این بوستان به این‌ها ختم نمی‌شود.

مجموعه ورزشی این پارک دارای استخر بزرگسالان و کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بسکتبال، والیبال و… است و در بخشی از طبقه دوم آن اتاق آفتاب درنظر گرفته شده است. زمین فوتبال، فوتسال، تنیس و بدمینتون در فضای باز، گلخانه جهت آموزش و پرورش گل و گیاه، ساختمان کتابخانه و آمفی‌تئاتر روباز، خانه سلامت و مهدکودک جهت نگهداری از کودکان همراه، زمین اسکیت و بازی کودکان، دریاچه مصنوعی به وسعت ۷۰۰۰ مترمربع که دارای امکان قایقرانی بوده و دراطراف آن آلاچیق‌هایی با طرح روستایی تعبیه شده از دیگر بخش‌های این مجموعه است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

آدرس: سه‌راه افسریه، ضلع جنوب غربی میدان افسریه، ضلع شمال بوستان آزادگان


بوستان بانوان نرگس

منطقه ۱۸ در خدمت تفریح بانوان

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

اگر ساکن محدوده جنوب تهران هستید حتما این بخش از گزارش را بخوانید؛ چون پیشنهادی وی‍ژه برای شما دارد. بوستان بانوان نرگس که با نام بوستان قائم نیز شناخته می‌شود یکی از ۳ پارک مختص بانوان تهران است که در جنوب غربی پایتخت و در محله یافت‌آباد قرار دارد. این بوستان به وسعت ۱۷ هکتار است که شما می‌توانید در فضایی آزادتر با امنیت کامل و آزادی در انتخاب نوع پوشش به تفریحاتی که مربوط به‌خودتان است، بپردازید. این بوستان که با حصار‌های سفید بلندی پوشیده شده دارای امکانات تفریحی متنوعی است و بانوان می‌توانند فارغ از هرگونه مسئله‌ای به گشت و‌گذار و ورزش در این پارک بپردازند.

از ویژگی‌های مهم بوستان بانوان نرگس پوشش گیاهی زیبا و غنی آن است به‌طوری که سراسر آن پوشیده از درختان سرسبز و بلند قامتی همچون بید مجنون، تبریزی، صنوبر، توت، ارغوان، سپیدار، یاس زرد و… است که به فضای پارک طراوت خاصی بخشیده‌اند. این مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی شامل مجموعه استخر و سونا و بدنسازی، کرایه دوچرخه، کرایه اسکیت، رختکن زمین‌های ورزشی، رختکن زمین فوتبال، مهدکودک، کلینیک گل و گیاه، رستوران و کتابخانه است و در کنار همه اینها، دریاچه، باغ‌راه‌های اصلی و فرعی، رینگ تندرستی، زمین بدمینتون، بسکتبال، والیبال، فوتبال و پیست اسکیت و دوچرخه سواری و محوطه بدنسازی و پارکینگ هم دارد.

صبر کنید؛ امکانات این بوستان به این‌ها ختم نمی‌شود و باز هم جاذبه‌هایی دوست‌داشتنی برای بانوان دارد. در بوستان سالن‌های پرورش گل و گیاه و بازارچه‌هایی احداث شده‌اند که در آن‌ها فرهنگ خوداشتغالی بانوان و کاربرد‌های آموزشی درنظر گرفته شده است. صنایع‌دستی متعددی مانند گلیم فرش‌ها، محصولات چوبی، انواع خوراکی سنتی و محلی و کار‌های هنری نیز در این سالن‌ها به فروش می‌رسند که به‌عنوان منبع درآمدی برای بانوان به‌حساب می‌آیند. یک سری زمین‌های زراعی در قطعات کوچک برای آموزش امور باغبانی و کاشت گل و گیاه نیز در این پارک وجود دارد.

آدرس: یافت‌آباد، بلوار معلم، بعد از پارک قائم، خیابان قائم، خیابان آبشار


شهربانوی بوستان ولایت؛ سرآمدترین

شهربانو‌ها شهرک‌هایی کاملا زنانه

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

علاوه بر این ۳ بوستان اختصاصی بانوان، تفرجگاه‌های دیگری هم هستند که بانوان می‌توانند در آن‌ها خوش بگذرانند. شهربانو‌ها زنانه‌ترین خانه‌های شهر ما هستند که با هدف سر و سامان دادن به سبک زندگی پایتخت‌نشین‌ها احداث شده‌اند؛ خانه‌هایی که دختران و مادران شهر ما به آن‌ها سر می‌زنند و بهتر زندگی کردن و ساختن یک جامعه بهتر را یاد می‌گیرند. شهربانو‌ها شاید در نگاه اول یک سالن اجتماعات زنانه با امکانات تفریحی، ورزشی و آموزشی به‌نظر برسند، اما مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دارند.

ساخت مجموعه‌های شهربانو از سال ۸۶ در دستور کار اداره کل امور بانوان قرار گرفت؛ چون از سال ۸۴ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی راهکار‌های اجرایی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها ابلاغ کرد و شهرداری تهران هم براساس همین ابلاغیه موظف شد که ۱۱ وظیفه را به اجرا برساند که از همان ابتدا، آن‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

بد نیست بدانید که مجهزترین، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین شهربانوی تهران، شهربانوی بوستان ولایت است که در واقع تلفیقی است از بوستان‌های ویژه بانوان و مجموعه‌های شهربانو. این شهربانو در مساحتی بیش از ۶ هکتار ساخته شده و چیزی حدود ۱۸ ساختمان ورزشی، فرهنگی، اجتماعی را در دل خود دارد. حتی اگر ساکن جنوب تهران هم نیستید و با این شهربانو فاصله زیادی دارید ما پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این تفرجگاه زنانه در دل بوستان ولایت بزنید که خالی از لطف نیست.

در این مجموعه بخش‌های مختلفی در ۳ منطقه کلی تعریف شده که شامل بخش ورزشی، بخش سبک زندگی و بخش فرهنگی است. در تمام مجموعه‌های شهربانو با توجه به نیاز به تحرک و ورزش برای بانوان بخش ورزشی و بخش کودک تدارک دیده شده و خانم‌ها به همراه فرزندان خردسال خود و دختران خود در تمام سنین می‌توانند در این مجموعه‌ها حضور پیدا کنند. در بخش ورزشی این شهربانو امکاناتی مثل پیست دوچرخه‌سواری، پیست کارتینگ، سالن چندمنظوره، زمین فوتبال، زمین بسکتبال و زمین تنیس، استخر روباز و فضا‌های ورزشی دیگر قرار دارد.

در بخش فرهنگی، امکانات آموزشی تدارک دیده شده و در آن فروشگاه محصولات فرهنگی و مدیاتک، خانه کودک، خانه سلامت، بخش مشاوره و… قرار دارد. در بخش سبک زندگی هم مراکزی مثل تالار مد و لباس و سایر بخش‌های اداری وجود دارد. مرکز مشاوره، رستوران، برج رستوران، زمین‌های ورزشی روباز و مراکز زیبایی و سالن همایش، سالن سینما، گالری هنر و… فضا‌هایی هستند که در مجموعه شهربانو پیش‌بینی شده‌اند و به مرور به بهره‌برداری می‌رسند.

آدرس: بزرگراه تندگویان، ابتدای بزرگراه نواب


پارک بانوان لویزان؛ تازه تاسیس‌ترین

مکان‌های زنانه‌ی پایتخت؛ ورود آقایان ممنوع!

پارک بانوانی در شرق تهران و منطقه لویزان به تازگی افتتاح شده است. تا بانوان شرق تهران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.این بوستان مجهز به امکاناتی مانند پیست دوچرخه سواری، جاده تندرستی، سالن های ورزشی چند منظوره، زمین اسکیت، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه، خانه کودک و… است.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی،خیابان کوهستان،ضلع غربی باغ پرندگان

منبع:روزنامه همشهری