کد خبر: ۲۸۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۲

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: باید مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذاریم و پشتیبان ولایت باشیم/ امیر حیدری: صراط مستقیم ما، ولی‌امر مسلمین است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همواره یار انقلاب بوده و خواهیم بود و دستور مقام معظم رهبری را نصب العین قرار می دهیم که نیاز به وحدت داریم و باید مسائل حاشیه ای را کنار گذاشته و پشتیبان ولایت باشیم تا کشورمان را در دنیا سربلندتر از قبل به نمایش بگذاریم.

امیر"حمید واحدی" صبح امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه در دیدار جمعی از نیروهای مسلح و تعدادی از پرسنل نیروی هوایی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: نیرو هوایی هر ساله در ۱۹ بهمن با مقام معظم رهبری دیدار داریم و در این تجدید بیعت اعلام می کنیم نیروهای مسلح در هر زمان چه در سختی و خوشی پشتوانه انقلاب و یار رهبری هستند تا وحدت در کشور بهتر از گذشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: وی مرد بسیار بزرگی بود و وقتی فرمانده کل قوا فرمودند" در مقابل این شهید تعظیم می کنم" بار سنگینی به دوش جونان ایران و به ویژه جوانان استان کرمان است که باید از خاک این استان حاج قاسم های بزرگی بلند شود و رهرو راه این بزرگوار باشیم.

واحدی تصریح کرد: امیدوارم روزی در استان کرمان حاج قاسم های زیادی به جامعه معرفی کنیم و کسانی پا جای پای ایشان بگذارند که پشتوانه همه مستضعفان و محرومان دنیا باشند زیرا حاج قاسم فقط متعلق به ایران نبود و می بینیم در همه جای دنیا و در کشورهای اسلامی چه سوگواری برای ایشان انجام شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همواره یار انقلاب بوده و خواهیم بود و دستور مقام معظم رهبری را نصب العین قرار می دهیم که نیاز به وحدت داریم و باید مسائل حاشیه ای را کنار گذاشته و پشتیبان ولایت باشیم تا کشورمان را در دنیا سربلندتر از قبل به نمایش بگذاریم.

امیر"مهدی معمارباشی" فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش نیز در این دیدار با گرامیداشت روز نیروی هوایی گفت: بیعت ناگسستنی عزیزان نهاجا در ۱۹ بهمن ۵۷ با امام(ره) پشت رژیم طاغوت را شکست.

امیر حیدری: صراط مستقیم ما، ولی‌امر مسلمین است

امیر کیومرث حیدری طی سخنانی در مراسم گرامیداشت مادران و همسران شهدا با بیان این‌که «ما هرچه داریم متعلق به شهداست»، اظهار کرد: سرباز به معنای عام یعنی کسی که سرش را بر دست گذاشته و در راه خدا و آرمان‌های الهی و میهن خود سر را ببازد. کسانی که ماموریت دارند که شبها نخوابند و با اندیشه و فکر از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی حراست کنند و به تعبیر امام علی(ع) این‌ها زینت‌بخش زمامداران هستند و در پناه آنان همه چیز معنا پیدا می‌کند.

به نوشته ایسنا، وی افزود: اگر ما امروز در اینجا اطمینان داریم که امنیت‌مان تامین شده است و به ما حمله نمی‌شود و در تمامی کشور نیز این اطمینان وجود دارد از همین تلاش‌ها و کوشش‌هایی نشأت می‌گیرد که از سوی هزاران چشم برای رصد وضعیت مرزها صورت می‌گیرد.



فرمانده نزاجا با بیان این‌که «شهدای کشور زینت سربازان هستند»، گفت: امروز در نیروی زمینی ما ۴۶ هزار شهید داریم که زینت‌بخش کلیت نیروی زمینی هستند. آنان آسمان سربازی را پرفروغ کرده‌اند و حال مگر می‌شود ما به این شهدای آسمان ارتش نگاه کنیم و راهمان را نیابیم؟

حیدری ادامه داد: صراط مستقیم ما ولی‌امر مسلمین است و ایشان امروز برای ما صراط مستقیم محسوب می‌شود. ما از صراط مستقیم ولی‌فقیه با نگاه به همین شهدا منحرف نمی‌شویم. پس ما باید خود را بدهکار این شهدا و مادران آنان بدانیم که چنین فرزندانی را تربیت کردند.

وی با بیان این‌که «در کنار مادران شهدا، همسنگری گمنام وجود دارد که این سنگر را گرم نگاه داشته است»، گفت: این همسنگران عالی مقام بوده‌اند که شهدای ما را روحیه داده‌اند و ما همواره همسران شهدا را به عنوان یک همرزم و یک یار و یاور بی‌بدیل در نظر می‌گیریم که غمگسار، پرستار و عزادار همسران شهیدشان بوده‌اند.

فرمانده نزاجا افزود: البته ما به وظیفه مان در این زمینه عمل نکردیم که به صورت کامل ادای دین خود را نسبت به مادران و همسران شهدا انجام دهیم اما اطمینان داریم که مناعت طبع آنان آنقدر زیاد است که هیچگاه چشم به خدمت‌های ما نداشته‌اند بلکه با خدا معامله کردند و امیدوارم آنان از ما بگذرند و حلال‌مان کنند که نتوانستیم آنطور که شایسته مقام آنان بود خدمتگزارشان باشیم.

حیدری در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم پرچمی که از شهدا دریافت کرده‌ایم را نسل به نسل به جوانان دیگر این سرزمین بسپاریم.

منبع:ایسنا