کد خبر: ۲۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸

سردار جعفری: شهادت سپهبد سلیمانی مبدا خروج آمریکا از خاورمیانه است/ قالیباف: سردار سلیمانی تنها مرد جنگ نبود، اهل گفتگو بود

فرمانده سابق سپاه شهادت سپهبد سلیمانی را مبدا خروج آمریکا از خاورمیانه و دورانی دانست که همه آزادی خواهان منتظر آن بودند.
فرمانده سابق کل سپاه در حساب کاربری‌اش با هشتگ حاج قاسم در توئیتر نوشت: وقتی از حاج قاسم سخن می‌گوییم از کسی سخن می‌گوییم که در نوجوانی به جهاد مشغول شد و خیلی زود یک تیپ را تبدیل به لشکر بزرگ ثارالله کرد، پس از آن امنیت جنوب شرق را برقرار کرد و در نیروی قدس معماری عصر جدید غرب را اجرا کرد. تمام این عظمت و اقتدار او از دفاع مقدس نشات گرفته گرفته بود. 

قالیباف: شهید سلیمانی نمادی ایده‌آل از تربیت یافتگان مکتب امام(ره) است

محمدباقر قالیباف نیز در یادواره شهدای محله اتابک و گرامیداشت شهدای مقاومت اظهار داشت: شهید سلیمانی در گمنامی خدمت می‌کرد. این چند سال آخر هم که مردم با ایشان آشنا شدند در حقیقت دشمنان اسلام و انقلاب اول چهره ایشان را در رسانه‌ها مطرح کردند و بعد مردم خودمان ایشان را شناختند.

بنا به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: امروز در وصف کسی می‌خواهیم صحبت کنیم که وقتی کسی برای خدا کار می‌کند و کلامش و رزمندگی‌اش، قلمش، قدمش، فکرش و همه چیزش برای خداست و از آنجا که همه قلب‌ها در اختیار خداست، دیدید در شهادتش همه سوختند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با اشاره به موفقیت‌ها و رشادت‌های شهید سلیمانی تصریح کرد: نخستین موضوعی که باعث این شکوفایی شد این است که شهید سلیمانی با همه وجودش به سنت‌های الهی ایمان و باور داشت. به‌طوری که حتی وقتی تیری به سمت دشمن می‌زد معتقد بود هدایتش با خداست. این بسیار مهم است. زیاد و کمی امکانات برایش موضوعیت نداشت که وظیفه‌ای را انجام دهد یا ندهد. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید سلیمانی به دومین عنصری که ایمان داشت مردم بودند، خاطرنشان کرد: ایشان مردم را گره‌گشای هر کاری می‌دانست و در خدمت به مردم با همه وجود پای کار می‌آمد و از خدمت و محبت به مردم لذت می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با پرداختن به ویژگی‌های شهید سلیمانی بیان کرد: در دهه شصت و بعد از انقلاب اسلامی، اسراییل به جنوب لبنان حمله کرد و ظرف چند ساعت تا بیروت آمد اما وقتی شهید سلیمانی با مردم و آن روح مبارزه و انقلابی و تشخیص دقیقش در دشمن‌شناسی و باور سنت‌های الهی وارد صحنه شد، دیدید اسراییل در جنگ ۳۳ روزه یک متر هم به سمت لبنان نتوانست پیش برود. اینها ویژگی‌های این مرد الهی است. ویژگی‌های این مجاهد فی سبیل الله است.

قالیباف افزود: آن روزی که ایشان به دفاع از مردم مظلوم در سوریه و عراق ایستاد مردم کشورها را دسته‌بندی نکرد و نگفت کی شیعه و کی سنی است. کی مسلمان، کی مسیحی یا یهودی است. نگفت کی عرب است و کی عجم بلکه همه را به‌دلیل اینکه انسان هستند و تحت ظلم واقع شدند فارغ از دین و مذهب یاری کرد و گفت باید از ایشان دفاع شود. اینهاست که پیروزی می‌آورد.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه تبحر ایشان تنها در حوزه نظامی نبود، بیان کرد: در حوزه مسائل سیاسی و مذاکره  نیز بسیار تبحر داشت. یعنی هم حرف می‌زد، هم ارتباط برقرار می‌کرد و هم می‌جنگید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به ذکر نمونه‌ای از نفوذ کلام شهید سلیمانی پرداخت و گفت: رئیس جمهور فعلی لبنان که مسیحی است بیش از یک دهه با حزب‌الله، با شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله در بیروت شرقی و غربی می‌جنگید ولی امروز می‌بینید که مدافع جریان مردم لبنان است و آن روحیه ایستادگی را دارد. این نفوذ کلام، قدرت جذب و اثرگذاری است.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی تنها مرد جنگ نبود بلکه اهل گفت‌وگو و سخن هم بود اما سخنی که منطق قوی داشته باشد و پشتش محکم به سنت‌های الهی و باورهای انقلاب باشد.

قالیباف با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی تصریح کرد: در این مراسم مردم یک رفراندم واقعی از باورها و جوهره انقلاب را به نمایش گذاشتند و این وجود اصلی این مردم است. مردم ما نشان دادند انقلاب‌شان را دوست دارند. اگر گلایه دارند و ناراحتند از ناکارآمدی‌ها و بی‌توجهی‌ها و بی‌عدالتی‌ها است.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر باور سنت‌های الهی و تکیه بر مردم از سوی شهید سلیمانی اظهار کرد: او در سوریه روزهای سختی را گذراند. بخش عمده‌ای از سوریه سقوط کرده بود و دست داعش بود و دیدید آنها چطور جنایت می‌کردند و بچه را جلو مادر سر می‌بریدند و ظرف چند روز تا دروازه‌های بغداد هم آمدند اما شهید سلیمانی ذره‌ای تردید نکرد و با مردم ایستاد. 

وی افزود: در روزهای سخت سوریه که مرکز حکومت سوریه در دمشق تیر به دیوارش می خورد، این سنت الهی است که آنقدر سختی می‌آید تا صف مومنین از کفار جدا شود و آنان که قلبا برای خدا ایستادند امتحان پس بدهند و آن موقع است که خدا کمک می‌کند و امکانات نبود، شهید سلیمانی لحظه‌ای در باورهایش تردید نکرد و ایستاد و پیروز شد و دیدید چگونه آمریکایی‌ها ناگزیر به ترک سوریه شدند.

قالیباف با بیان اینکه اگر ما مجاهدت کنیم و شجاعت کرده و تدبیر کنیم و به درستی دشمن را بشناسیم و و حدت را حول محور ولایت محور کارمان قرار دهیم آینده روشن است گفت: این چنین حتما می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگ و پیشرفت در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی و غیره برسیم و ما این را از مکتب امام(ره) و راه شهید سلیمانی‌ها می‌دانیم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه به مردم توجه کنیم.

منبع:خبرآنلاین