کد خبر: ۲۸۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۵

وزیر دفاع: در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، به ۱۰۰ درصد اهداف خود رسیدیم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر دفاع کشورمان گفت: موشک‌های ساخت صنایع دفاع، طبق پیش بینی‌های انجام شده عمل کردند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره دقت و موفقیت موشک‌های ساخت وزارت دفاع که در حمله اخیر به پایگاه عین الاسد استفاده شد، گفت: موشک‌های ساخت صنایع دفاع طبق پیش بینی‌های با دقت بسیار بالا و با قدرت  بسیار بالا عمل کردند. درصد موفقیت شلیک موشک بسیار بالا بود و با دقت ۱۰۰ درصدی به اهداف مورد نظر اصابت کردند. در واقع این شلیک موفق موشک‌ها پیام مهمی را به دشمن منتقل کرد.

او درباره توانمندی های نیروی زمینی و اهمیت این نیرو در نبردهای مختلف گفت: امروز دیگر عملیات تک نیرویی به طور کلی منسوخ شده و کاربرد کمتری دارد. در واقع آنچه امروز برای جنگ‌ها و نبردها کاربرد دارد و برای دفاع نیز از آن استفاده می‌شود، بهره گیری از نیروهای مختلف و با هم افزایی است که نیروی زمینی در بسیاری از نبردها نقش تعیین کننده‌ای دارد. نیروی زمینی در واقع یک محور است و اصطلاحی که می‌گوید سرنوشت جنگ‌ها در روی زمین تعیین می‌شود به این موضوع اشاره دارد.

حاتمی گفت: یکی از نقاط برجسته ما در دوران چهار ساله وزارت دفاع تقویت نیروهای زمینی بود که اتفاقات خوبی هم در این زمینه رخ داده است. هر دو نیروی زمینی ارتش و سپاه در ابعاد مختلف برنامه‌هایی برای نوسازی و بهسازی و همچنین ارتقا تحرک و هجومی شدن دارند که در راستای تحقق آن کارهایی نیز صورت گرفته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در حال انجام بروزرسانی بر روی تانک‌های نیروهای مسلح با هزینه کم با استفاده از بخش‌های مهم تانک کرار هستیم، اظهار کرد: این کار باعث می‌شود تا در این زمینه ارتقای خوبی صورت گرفته و تانک‌های تی ٧٢ شبیه به تانک‌های کرار شوند. این کار درباره نفربرها و سلاح‌های مختلف نیز انجام شده و در این زمینه هم دستاوردهای جدیدی خواهیم داشت که نتایج آن را در دقت و هوشمندسازی تسلیحات مشاهده خواهیم کرد.

او افزود: دقت سلاح‌های زمینی به علت استفاده از هوشمندسازی و تلفیق با اپتیک و مجموع فناوری‌های مورد نیاز پیشرفت‌های خوبی داشته است. تجهیزاتی مانند بالگردها به سلاح‌های دوربردتر و دقیق‌تر تجهیز شده است. نیروهای ما امروز در این زمینه چیزی نسبت به سایر کشورهای دنیا کم ندارند، بلکه در برخی موارد توانایی‌ها دارند که غافلگیر کننده است و در موقع لزوم دشمن را از فاصله قابل توجه و با دقت بسیار بالا مورد هدف قرار دهند.

سرتیپ حاتمی سطح همکاری و همدلی بسیار خوبی بین وزارت دفاع و نیروهای مختلف از جمله نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه را بسیار خوب توصیف کرد و اتفاقات و تلاش‌های صورت گرفته در تجهیز به یگان‌های پهپادی را اتفاق مهمی برشمرد.