کد خبر: ۲۸۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۲

تصویر برادرانه از آیت‌الله هاشمی در سال‌های قحط الرجال/ محمد هاشمی: او قطب‌نمایی از جنس وحدت بود

محمد هاشمی با بیان اینکه هاشمی‌رفسنجانی بازوی توانای امام و رهبری بود،‌ گفت: ایشان زبان گویای انقلاب بود و ابتکار و نوآوری را همواره با اقدامات شجاعانه به مقتضای زمان و مکان پیش می‌برد.

محمد هاشمی صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین گرامیداشت سومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در این مراسم گفت: اینک در سومین سال دی ماه پرخطر، خاطره و خروش به یاد رکن رکین انقلاب گرد هم آمدیم تا پیمانی تازه کنیم و عهدی دوباره بر بندیم و اهداف این رادمرد تاریخ را تحقق بخشیم.

وی افزود: باید برای حفظ نظام و ارزش های آن که با خون شهیدان تثبیت شده است، تلاش کنیم.

محمد هاشمی خاطرنشان کرد: با مردی از دیار رفسنجان، قم، تهران، جماران و ایران روبرو هستیم که همان هاشمی بود و اعتدال و میانه روی، وحدت و دوری از افراط و تفریط دغدغه همیشگی‌اش بود.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی وحدت آفرینی را بر تفرقه افکنی مقدم می‌دانست، تصریح کرد: هاشمی همواره تنش زدایی را بر تنش زایی و منافع ملی را بر منافع گروهی و شخص مقدم می دانست.

وی خاطرنشان کرد: ایشان مردی بود که آفتاب بهاری در پیشانی داشت و قطب نمایی از جنس وحدت که ابرها را به قبله گاه اتحاد و چشم‌ها را به سجاده آرامش و دست‌ها را به دریای وحدت گره می زد.

هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چهره‌های ممتاز در وسط میدان بود، گفت: وی طلایه‌دار من المومنین رجال صدقوا بود و در کشاکش خدنگ، خدعه، نیرنگ و تزویر باهوش وافری که داشت چهره‌ای تابناک در حافظه خیابان های انقلاب و نعمتی اصیل و گرانبها در سال‌های قحط الرجال به جای گذاشت.

وی افزود: خاطرات دریای مجاهدت‌های ایشان هرگز از خروش نخواهد ایستاد.

محمد هاشمی با بیان اینکه ایشان بازوی توانای امام و رهبری بود، تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی زبان گویای انقلاب بود و ابتکار و نوآوری را همواره با اقدامات شجاعانه به مقتضای زمان و مکان پیش می‌برد. ایشان مردی از جنس امیرکبیر بود که خمینی کبیر اینگونه او را ستود که بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

وی اظهار کرد: در سوگ جانکاهش به درگاه خداوند عرض می ‌کنیم که خداوندا حالمان را چنان کن که با انصاف و مهربانی بندگان را آنچنان که نشان از خلقت تو دارند شایسته اکرام بدانیم.

محمد هاشمی گفت: در این حوادث خونین دی‌ماه قلب ما را به آرامش برسان که داغدار فراغ سردار دل‌ها سلیمانی‌ها شدیم تا همچون مردم کرمان عاشقان خدمت شویم نه شیفتگان قدرت و در اوج آسمان‌ها به شهپر پرواز از حزیز خاک به سریر بندگی و به شهادت و لبخند تو دست یابیم.

منبع:ایسنا