کد خبر: ۲۸۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۹

آمریکا برای حملات جدید به نیروهای طرفدار ایران آماده می‌شود

پمپئو گفتگوهای تلفنی با رهبران اسرائیل، امارات و عربستان سعودی در خصوص حملات آمریکا به مواضع حزب الله داشت.
 به نقل از اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه ایالات متحده گفتگوهای تلفنی با رهبران اسرائیل، امارات و عربستان سعودی در خصوص حملات آمریکا به مواضع حزب الله در سوریه و عراق به انجام رساند.

مطابق با اطلاعات وزارت امورخارجه آمریکا، پمپئو در صحبت با نخست وزیر اسرائیل باردگر مدعی شد که آمریکا برای دفاع از شهروندان و منافع خود در مقابل تهدیدات از سوی ایران دست به عملیات قاطعانه خواهد زد.

امیر دوبی نیز از حملات آمریکا حمایت کرد. پمپئو در گفتگو با النهیان نگرانی عمیق خود را در رابطه با حملات «کتائب حزب الله» به نیروهای ائتلاف در عراق ابراز نمود. اقدامات آمریکا در پاسخ به دفاع از منافع ائتلاف انجام شده است.

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز با وزیر امورخارجه آمریکا در این خصوص مدعی شد که «ایران و حامیان آن  نیروهایی هستند که باعث بی ثباتی در منطقه می‌شوند و کشورها از حق دفاع از خود درمقابل اینگونه تهدیدات برخوردارند».

پمپئو در ادامه گفت: «حمله از سوی ایران و یا نمایندگان آن کشور از هر ملیتی به شهروندان آمریکا، متحدان آمریکا و آسیب به منافع ما، با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد. نمونه این جواب را 29 دسامبر دریافت کردند».