کد خبر: ۲۸۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۶

ارتش یمن: پاسخ به جنایت‌های عربستان شدید خواهد بود

سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب گفت: به آسانی از کنار جنایت‌های رژیم سعودی نخواهیم گذشت و مجازات آن‌ها شدید خواهد بود.

 به گزارش شبکه تلویزیونی "المسیره"، سریع تصریح کرد: رژیم سعودی به جنایت‌هایش ادامه می‌دهد و دستش به خون مردم یمن آغشته است. آخرین مورد از این نوع جنایت‌ها، حمله به بازار "الرقو" شهرستان "منبه" در استان صعده (غرب یمن) بود که بیش از 38 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد: نمی توانیم از کنار این جنایت‌ها بی تفاوت بگذریم، مجازات دشمن سعودی بسیار سنگین و دردناک خواهد بود.

جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سه‌شنبه شب بازار "الرقو" در شهرستان "منبه" را هدف موشکی قرار دادند. در جریان این حمله علاوه بر کشته و زخمی شدن شهروندان یمنی، 12مهاجر آفریقایی مقیم یمن کشته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند.

یمن از روزهای نخست سال 94، هدف حمله کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران‌های مراکز غیرنظامی موجب کمبود مواد غذایی و دارویی شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال‌های اخیر به خاطر سوء تغذیه با مشکل رو به رو شده و یا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:ایرنا