کد خبر: ۲۸۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۱۱

راند پایانی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس/ چهره‌هایی که امروز برای ثبت‌نام آمدند؛ از نزدیکان محسن رضایی تا برادر زیباکلام/ اصلاح‌طلبان هم آمدند/ ثبت نام 2500 نفر در حوزه انتخابیه تهران

ساعت 8 صبح امروز (شنبه 16 آذر) روز هفتم ثبت‌نام از نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل‌های وزارت کشور، فرمانداری‌های سراسر کشور، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها و یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آغاز شد.
در آخرین روز از ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، چهره های اصولگرا از دقایق ابتدایی خود را به وزارت کشور رساندند تا نامشان را در لیست کاندیداها به ثبت برسانند.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دقایق اولیه صبح امروز، برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات کشور شد و اعلام کاندیداتوری کرد.

وی بعد از کاندیداتوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از حوزه انتخابیه تهران داوطلب انتخابات شده‌ام، اظهار کرد: گرایش‌های سیاسی جامعه دیگر معنا ندارند و مرزهای سیاسی فروریخته است.  من اصول انقلاب را با جان قبول دارم و حاضرم برای این اصول جان داده و شهید شوم. من عضویت اصلاحطلب و اصولگرایی نداشته‌ام و حزبی هم نیستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هرکس از من حمایت کند، استقبال می‌کنم گفت: البته گرایش من اصولگرایی است ولی اصولگرای حزبی نیستم. اگر اصولگرایان من را در لیست خود قرار دهند، استقبال می‌کنم.

چهره نزدیک به محسن رضایی هم آمد

همچنین عبدالحسین روح‌الامینی، دبیرکل حزب عدالت و توسعه  و از چهره های نزدیک به محسن رضایی با حضور در حوزه انتخابیه وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کرد.

روح الامینی: با ائتلاف نیروهای انقلابی همراه هستم
عبدالحسین روح الامینی روز شنبه در حاشیه نامنویسی در ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: بنده همراه با جریان ائتلاف نیروهای انقلابی هستم و هر تصمیمی که در این ائتلاف گرفته شود قبول دارم.

 دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی تصریح کرد: برخی تشکل‌ها نامه دادند و یک سری شخصیت‌ها هم با من تماس گرفته و از من درخواست کردند تا در این دوره از انتخابات حضور یابم.

روح الامینی دلیل عمده حضورش برای نامنویسی را همسرش عنوان کرد و ادامه داد: مهمتر از همه اینکه همسرم با وجود مخالفت در همه این سال‌ها، در این دوره اصرار به ثبت نامم در انتخابات داشت.

سعید زیباکلام دیگر اصولگرایی بود که برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران اعلام کاندیداتوری کرد. همچنین مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد، محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران، ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، پروانه مافی نماینده تهران و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری در دولت یازدهم از چهره‌هایی بودند که امروز برای کاندیداتوری انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

فلاحت‌پیشه: خیلی‌ها نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند CFT و پالرمو را به مجلس برگردانند

نماینده فعلی اسلام‌آباد غرب در مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات: خیلی از کسانی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند اولین کاری که می‌کنند این است که از مجمع تشخیص می‌خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگردانند. این شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور است که شبیه آن را در مجلس هفتم شکل دادند؛ البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. 

14:00 فاطمه ذوالقدر: قهر با صندوق رای نتیجه‌ای به‌همراه ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت:در میان اصلاح طلبان هیچ قهری با انتخابات وجود ندارد و از همه اقشار درخواست می‌شود که در انتخابات حضور یابند.  تجربه نشان داده که قهر با صندوق های انتخابات هیچ گاه مفید نبوده و نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

13:30؛ آخرین آمار ثبت‌نامی‌ها

کمیته اطلاع رسانی وزارت کشور‌ اعلام ‌کرد: در روز‌ پایانی ثبت‌نام ها برای داوطلبان انتخابات مجلس 1935 نفر مراجعه کردند که کار ثبت‌نام 1336 نفر نهایی شده است. در مجموع 6 روز تا ساعت 13:30 دقیقه امروز‌ 11408 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد  89 درصد آقایان و 11 درصد بانوان هستند.

12:30؛ فلاحت‌پیشه: خیلی‌ها نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند CFT و پالرمو را به مجلس برگردانند

نماینده فعلی اسلام‌آباد غرب در مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات: خیلی از کسانی که برای مجلس آینده نقشه کشیدند اگر وارد مجلس شوند اولین کاری که می‌کنند این است که از مجمع تشخیص می‌خواهند سی‌اف‌تی و پالرمو را به مجلس بازگردانند. این شروع سلسله نوسانات چالشی برای کشور است که شبیه آن را در مجلس هفتم شکل دادند؛ البته در آن مجلس نگاه توام با حسن نیت بود. 


12:00؛ تعداد ثبت‌نام کنندگان از حوزه انتخابیه تهران

 محمد تقی‌زاده رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان تهران: تا امروز 2500 نفر در حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه قبل افزایش داشته است.

11:30؛ زریبافان: با احمدی نژاد مشورتی نکردم 

مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد، در پاسخ به این پرسش که آیا هماهنگی گسترده‌ای انجام شده تا نزدیکان آقای احمدی نژاد در انتخابات مجلس ثبت نام کنند، اظهار داشت: بنده برای ثبت نام در انتخابات با کسی نه مشورت و نه هماهنگ کرده‌ام.

10:45؛ امین‌زاده:هزینه‌های کلانی در عرصه انتخابات صرف می‌شود

معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم گفت: اگر مردم انتخاب آگاهانه نداشته باشند، خرج پول و هزینه‌های گزاف و نیز داشتن پول بیشتر جای خود را به شایسته سالاری و کارآمدی می‌دهد.

10:00؛ حسین مظفر: در لیست اصولگرایان باشم استقبال می‌کنم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس گفت: هرکس از من حمایت کند، استقبال می‌کنم البته گرایش من اصولگرایی است ولی اصولگرای حزبی نیستم. اگر اصولگرایان من را در لیست خود قرار دهند، استقبال می‌کنم.

8:00 آغاز ثبت‌‌نام آخرین روز داوطلبان در فرمانداری و وزارت کشور

داوطلبان عضویت در قوه مقننه تا پایان وقت اعلام شده امروز 16 آذر (تا ساعت 18 )فرصت دارند با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام نمایند؛ طبق اعلام ستاد انتخابات کشور مدت زمان ثبت‌نام نیز در از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به‌مدت 10 ساعت است.

چهره‌هایی که در روز پایانی در وزارت کشور و فرمانداری ثبت نام کردند:

حسین مظفر نماینده ادوار مجلس، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید در دولت دهم، محمد حسین مقیمی استاندار سابق تهران،  عبدالحسین روح الامینی، ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، پروانه مافی نماینده تهران در مجلس، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری در دولت یازدهم، امیر ابراهیم رسولی مسئول دفتر حدادعادل، حسن ونایی نماینده ادوار مجلس، سعید زیباکلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، الیاس نادران نماینده سابق مجلس، محمدحسین رجبی دوانی استاد تاریخ اسلام، فریده اولادقباد، فاطمه ذوالقدر، فاطمه سعیدی، سهیلا جلودارزاده و طیبه ساوشی نمایندگاه فعلی مجلس، سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس(از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد)، حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده ادوار مجلس،حسن بیادی عضو اسبق شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی تبریزی نماینده مجلس اول، مهدی کوچک زاده نماینده ادوار مجلس، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی(از حوزه انتخابیه کرمانشاه)، شهروز برزگر نماینده فعلی مجلس(از حوزه انتخابیه سلماس)، عماد بهاور عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، عباس جدیدی عضو سابق شورای شهر تهران، مظفری مدیر مسئول آفتاب یزد، وحید یامین‌پور فعال سیاسی، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده ادوار مجلس، حسن عابدی جعفری وزیر بازرگانی دولت موسوی، حسین راغفر اقتصاددان(از حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا ثبت‌نام کرد)، حمید کلانتری استاندار سابق یزد، حجت‌الاسلام موسی‌پور استاندار اسبق قم، محمد پورمختار(از حوزه کبودرآهنگ ثبت‌نام کرد)، احمد نقیب‌زاده عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات، محمدعلی افشانی شهردار سابق تهران، الیاس حضرتی نماینده فعلی تهران در مجلس، 
**اخبار روز گذشته

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ششمین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس به پایان رسید که تاکنون 9806 نفر ثبت‌نامشان نهایی شده است که از این تعداد یک هزار و 53 نفر زن و 8 هزار و 753 نفر مرد هستند.

محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس دهم روز گذشته و پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: الان شنیدم که آقای عارف در انتخابات حضور نمی‌یابند و علی الاصول باید طی بیانیه اعلام کنند که نمی‌آیند ولی غیررسمی شنیدم که حضور نخواهد یافت.

** چهره های که دیروز ثبت نام کردند

علی مطهری نماینده فعلی تهران در مجلس دهم، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده نیشابور در مجلس نهم(ثبت‌ نام از حوزه انتخابیه نیشابور)، علی عباسپور تهرانی‌فر نماینده ادوار،محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان،سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم،محمدعباسی نماینده سابق مجلس و وزیر سابق ورزش و تعاون،محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، حسین نقاشی رییس روابط عمومی شورای شهر و عضو شورای مرکزی اتحاد ملت،بهروز نعمتی نماینده فعلی تهران در مجلس،خواجه سروی،اقبال شاکری.