کد خبر: ۲۸۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۸

واکنش بادامچیان به اختلافات اصولگرایان بر سر سرلیستی در قم و مشهد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه مساله کشور جناح‌بندی و گروه‌بندی‌ها نیست، گفت: مساله این است چه کسی می تواند مشکلات کشور را حل و آنرا به سمت پیشرفت و توسعه رهنمون کند، تسلیم دشمنان نشود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند حالا می‌خواهد هر اسمی روی خود بگذارد.

«اسدالله بادامچیان» با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید در تراز گام دوم انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: گام نخست را ایران با قدرت و اقتدار پشت سر گذاشت اما هنوز مشکلاتی دارد. برای بیرون آمدن از این مشکلات نیاز است که مجلس یازدهم، مجلس گام دوم باشد.

وی خاطرنشان کرد:  برای مجلسی در تراز گام دوم باید درنظر داشته باشیم چه کسی ارجح، افضل و بهتر است که اگر به مجلس برود بهتر می تواند آن را اداره و مشکلات را حل کند. پیامبر اسلام (ص) می فرمایند که هرکس خودش را میان مسلمانان پیش بیندازد اگر شایسته‌تر از او در جمع باشد، خیانت کرده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: برای عضویت در مجلس شرط این نیست که "حزب، جناح، جبهه و تشکل من باشد یا نه"؛ مهم این است چه کسی به درد نمایندگی مردم می خورد تا ملت را از مشکلات نجات دهد. اگر این شاخص را در نظر بگیریم طبعا مجلس یازدهم جزو بهترین مجالس خواهد شد.

اصول ثابت است، نو و کهنه ندارد

بادامچیان درباره اصولگرایی و نواصولگرایی، گفت: اینها همه فقط اسم است نو و کهنه یعنی چه؟ اصولگرایی مبنایی ثابت دارد مانند عدالت؛ تقوا؛ ارزش ها؛ سلامت سیاسی؛ پاکی؛ سلامت اخلاقی و بینش؛ که همه جزو اصول هستند و نو و کهنه هم ندارند.

وی درعین حال اضافه کرد: گاهی احساس می شود به تنوع جدیدی نیاز است؛ بنابراین اسم جدیدی برای خود ایجاد می کنند. به نظر من در جامعه آزاد این نوع بحث ها اشکالی ندارد. اگر می خواهیم در جامعه آزادی باشد این بحث ها هم باید مطرح شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی این اسم ها باهم جمع می شوند بعد از مدتی اختلاف سلیقه و انشعاب رخ می دهد. درحالی که مساله کشور این جناح بندی ها و گروه بندی ها نیست؛ مساله این است چه کسی می تواند مشکلات کشور را حل کند و آنرا به سمت پیشرفت و توسعه رهنمون کند، تسلیم دشمنان نشود و تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل و از آن استفاده کند؛ حالا می خواهد هر اسمی روی خود بگذارد.

این فعال اصولگرا درباره پیوستن به شورای وحدت اصولگرایان گفت: برای ایجاد ائتلاف بزرگ در انتخابات با همه همراهی می کنیم. حزب موتلفه لیست انتخاباتی خود را به دوستان ارزش گرا ارائه و در این باره جمعی عمل می کند.

بادامچیان اصولگرایان را به علنی نکردن اختلافات خود توصیه کرد و گفت: دعوا و جدل چه فایده ای دارد باید حرفی بزنیم که به نفع مردم باشد.

وی در ادامه درباره اختلاف نظرها درباره سرلیستی انتخابات قم و مشهد، گفت: این بحث ها نیاز به مطرح شدن ندارد؛ اصل، انتخابات است که همه شرکت کنند. این اختلافات را مفید نمی بینیم اگرچه اختلاف نظرها وجود دارد اما با نزدیک شدن انتخابات، همه به وظایف خود عمل می کنند.

منبع:ایرنا