کد خبر: ۲۸۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۹

منتقدان دولت شمشیر را از رو بسته‌اند / پروژه دوقطبی سازی بر علیه حسن روحانی؛ آیا مبارزه با فساد باید جناحی باشد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن توجیه عملکرد خود در پخش شبنامه علیه رییس جمهور تاکید می‌کند : وظیفه من به زیر کشیدن آقای رئیس‌جمهور است که آنقدر پدر مردم را از نظر اقتصاد در نیاورد
 منتقدان دولت این روزها شمشیر را از رو بسته اند. سفر روز یکشنبه رییس جمهور وسخنانش در میدان امیر چخماق و لزوم مبارزه همه جانبه با فساد ظاهرا به مذاق برخی خوش نیامده است تا جایی که روز دوشنبه شبنامه‌ای بر علیه دولت در مجلس شورای اسلامی پخش میشود که پس از سر و صدایی که ایجاد می‌کند و پیگیری‌ رسانه‌ها مشخص میشود که مجتبی ذولنوری نماینده قم و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس پشت آن است. در این بیانیه سخنان اخیر روحانی " تقابل صریح و توهین‌آمیز رییس جمهور با مقام معظم رهبری "عنوان شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن توجیه عملکرد خود در پخش شبنامه علیه رییس جمهور تاکید میکند : وظیفه من به زیر کشیدن آقای رئیس‌جمهور است که آنقدر پدر مردم را از نظر اقتصاد در نیاورد.

از سوی دیگر برخی از چهره‌های اصولگرای مجلس نیز به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند، احمدامیرآبادی فراهانی  که وی نیز نماینده قم در مجلس است در گفت و گوی با خبر فوری داشته است سخنان روز یکشنبه رییس جمهور را عزمی برای این می‌داند که اجازه ندهد، رییس قوه قضاییه مبارزه با فساد را دنبال کند.

منتقدان پای روح الله زم  را هم وسط می‌کشند

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد گفت: ‌زیر سؤال بردن اقدامات قوه قضائیه توسط رئیس‌جمهور یک نوع فرافکنی و فرار به جلو است عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: رئیس‌جمهور با اظهارات خود سعی دارد تا همانطور که گفتم اعترافاتی که روح‌الله زم در جریان محاکمه‌اش خواهد داشت و همچنین موضوع ثبت اموال و دارایی مسئولان و نیز مبارزه با فساد را جناحی قلمداد کند و به نوعی از این مسائل می‌ترسد. 

این مواضع در حالی است که جمع دیگری از نمایندگان مجلس نظر غیر از این دارند، فاطمه ذولقدرعضو فراکسیون امید معتقد است ؛ نباید در این شرایط دنبال اختلاف بگردیم و مثلا بگوییم اینجا تناقض دارد ، باید مواضع را به همدیگر نزدیک کنیم و دنبال وحدت باشیم؛ تا بتوانیم برای تحقق اهداف خودمان که کمک به وضعیت اقتصادی و برطرف کردن فساد است، به همدیگر کمک کنیم.

مصطفی کواکبیان دیگر نماینده تهران در مجلس نیز در تذکری به هیات رئیسه مجلس گفت: در هفته وحدت قرار داریم و همه باید به دنبال وحدت باشیم از جمله سران سه قوه در سخنرانی‌ها به صورت علنی علیه هم صحبت نکنند. امروز در مجلس یک برگه‌ای توزیع شد که در آن اینگونه نشان داده شده بود که رهبری و رئیس جمهور در نقطه مقابل هم هستند. هیات رئیسه اجازه ندهد که سخنانی تقطیع شده از رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری در کنار هم گذاشته شود و نشان دهند که این دو ضد یکدیگر عمل می‌کنند. دستور دهید این موضوع پیگیری شود.