کد خبر: ۲۷۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۹

وزیر صنعت شرط کاهش قیمت خودرو را اعلام کرد

رضا رحمانی در حاشیه نشست هیات دولت در خصوص قیمت خودرو گفت: دلیل اصلی گرانی خودروها واردات قطعات آن ها از کشورهای دیگر است و در صورتی که قطعات خودرو در داخل ساخته شود شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.
رضا رحمانی امروز در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران دلیل اصلی گرانی در بازار خودرو را واردات قطعات آن ها با استفاده از ارز آزاد دانست. وی در این خصوص گفت:" در سال ۹۶ واردات قطعات خودرو با استفاه از ارز نیمایی صورت می گرفته است ولی اکنون که از ارز با نرخ آزاد برای واردات قطعات خودرو استفاده می کنیم شاهد گرانی در بازار خودرو هستیم."

رحمانی گفت: در حال حاضر تاکید ما بر داخلی سازی قطعات خودرو است و معمولاً همه قطعات و کالاهای ساخت داخل با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند چرا که قیمت تولید در داخل کشور پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

وی در خصوص اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص فشل بودن خودروها گفت:" هر کس دوست دارد هر کلمه‌ای به کار ببرد، در هر صورت اینکه صنعت ما به خصوص خودروسازی مانند صنایع دیگر مشکلات و توانمندی‌هایی دارد، تردیدی نیست."

وزیر صنعت در خصوص برنامه های خود برای صنعت خودروسازی گفت:" حق نداشتم اجازه دهم صنعت تعطیل شود و لازم است اصلاحاتی درباره آن انجام دهیم. تقویت ساخت داخل، اصلاح روابط با قطعه‌سازان، بهبود کیفیت و کمیت، واگذاری و انجام تعهدات گذشته جزو این برنامه بوده است."

تولید سه مدل خودرو متوقف خواهد شد

رحمانی درباره توقف چند مدل خودرو بیان کرد: قرار است تولید سه مدل خودرو یعنی پراید ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۳۱ در دی، اردیبهشت و تیر ماه از رده خارج شود. همچنین تولید خودروی ۴۰۵ جی ال ایکس بنزینی تا آخر امسال متوقف می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، حدود ۱۸ هزار تعهد از گذشته باقی مانده که باید تولید و به مردم تحویل داده شود. وی در ادامه اظهار کرد که ساخت ۵ خودرو جدید در راه است و در این خصوص گفت:" خودروی ۳۰۱ فرانسه به دلیل خروج این شرکت به مرحله تولید نرسید، تا آخر امسال با قطعه‌سازان پیگیر هستیم که بتوانیم آن را به خط تولید برسانیم."وزیر صنعت در ادامه گفت در اینکه خودروسازان ما مشکلات فراوانی دارند شکی نیست و این مشکلات در طول زمان به وجود آمده اند.