کد خبر: ۲۷۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۱

توضیحات مهم واعظی درباره خبر موافقت رهبری با تصویب اف‌ای‌تی‌اف و اظهارات ضدایرانی اردوغان

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: موضع دولت درباره FATF روشن است. ایران بحث عضویت در FATF را ندارد، بلکه نکته مهم همین 4 لایحه است که مراحلش طی شده و نظرات مختلفی است که گرفته شده است. دولت نظرات را اعمال کرده است.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص گام بعدی ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای برجام، گفت: احتمال اینکه گام چهارم برداشته شود وجود دارد.

وی با اشاره به توافق اخیر روسیه و ترکیه درباره شمال سوریه، ادامه داد: در هیات دولت بحث نشد ولی موضع ایران روشن است. ایران از یک سو آنچه مربوط به مسائل امنیتی ترکیه است را درک کرده و به رسمیت میشناسیم ولی از طرف دیگر تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود و به گونه ای نباشد که این حملات باعث تجزیه سوریه نشود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید؛

* توافق دیروز به نظر می‌رسد در این مسیر است و به طورکلی ایران از اینکه دوباره جنگ نمی‌شود استقبال می‌کند.

* { با اشاره به اظهارات اخیر اردوغان درباره ایران}: اظهارات اردوغان در ارتباط با دولت ایران نیست بلکه در واکنش به نوع مطالبی است که به صورت پراکنده در ایران مطرح می‌شود. ایران روابط خوبی با ترکیه و سوریه دارد. ایران باید مراعات کند که نقشی داشته باشد که به این درگیری ها دامن نزند.



* {درباره‌  انتشار خبر ممنوعیت به کارگیری منشی زن برای مدیران مرد و بالعکس}: چنین بخشنامه‌ای را ندیدم و سوال هم کردم کسی نمی‌دانست. نمی‌دانیم این خبرها چطور تولید می‌شود. اتاق فکرها علیه دولت بسیار فعال هستند و هرچه به انتخابات مجلس نزدیکتر میشویم این نوع خبرسازی ها بیشتر میشود.

* { درباره سرنوشت لوایح FATF و اظهارات اخیر جهانگیری}: موضع دولت درباره FATFروشن است. ایران بحث عضویت در FATF را ندارد، بلکه نکته مهم همین ۴ لایحه است که مراحلش طی شده و نظرات مختلفی است که گرفته شده است. دولت نظرات را اعمال کرده است.

* نکته مورد توجه دولت نیاز ایران به این لوایح است. ما برای شفاف سازی و مقابله با پولشویی به این لوایح احتیاج داریم. برای جلوگیری از انتشار شایعه حمایت ایران از برخی گروه ها احتیاج دارد و موجب تسهیل روابط بانکی می‌شود. متاسفانه برخی این لوایح را سیاسی و جناحی کردند و مخالفت می‌کنند. مخالفان در هرجا که هستند باید مسئولیت مخالفت خود را با FATF بپذیرند.

* درباره این لوایح در شورای عالی هماهنگی اقتصادی بحث شده و نتیجه این مباحث به رهبری اعلام شده است. دولت و مجلس کار خود را انجام داده‌اند ولی آن نهادی که مانع تراشی کرده باید صریح به مردم هزینه اقدام خود را اعلام کند.