کد خبر: ۲۷۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۳

چندش‌آورترین ماده غذایی که بسیار مفید است/ عامل زیبایی چشم که می‌تواند موجب کوری شود

در این بسته دانستنی درباره فواید چندش‌آورترین ماده غذایی برای پوکی استخوان و تأثیرات خارج نکردن لنز هنگام خواب خواهیم گفت.
پای مرغ 

پای مرغ یکی از مقوی ترین مواد غذایی برای بدن انسان است که می تواند در بهبود بیماری ها مؤثر باشد و بهترین داروی کمردرد یا بیرون زدگی و فرسایش دیسک کمر و گردن است. این نوع ماده غذایی حاوی پروتئین‌ها و ویتامین‌ها‌ است که بدن در بسیاری از اوقات با کمبود آن ها مواجه می شود. به همین دلیل افرادی که دچار مشکلاتی مانند خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، ، آرتروز، نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوان هایشان هستند می توانند به کمک پای مرغ آن ها را رفع کنند. این ماده غذایی بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید است. پای مرغ  منبع گلوکزآمین و کندروایتینسولفات است .

خواص سرکه

 مصرف سرکه به تنهایی یا با غذا موجب کاهش اندیس گلیسمی مواد غذایی کربوهیدرات دار می شود. این اثر هم در افراد دیابتی و  هم غیر دیابتی دیده می شود.  سرکه، هضم گوشت را آسان می‌کند.  افراد می توانند با قرار دادن خاکستر گرم در سرکه موجب کاهش ورم غدد خود شوند. اگر سرکه و گلاب را به مقدار مساوی مخلوط کرده و بجوشانید و سپس یک قطعه پارچه را با این محلول خیس کنید و بر روی سر بیمار قرار دهید، سردردهای ناشی از کبد و صفرا را معالجه خواهد کرد.

افراد می توانند از سرکه و گلاب برای رفع بوی بد دهان خود استفاده کنند. اگر افراد سرکه را در محل خارش بدن یا خونریزی بمالند، می‌تواند در بهبود آن ها کمک کند. البته مالیدن سرکه در محل‌هایی مانند سوزش سوختگی با آتش، هم می تواند در بهبود آن کمک  کننده باشد. مالیدن رسوب سرکه باعث ازبین رفتن  کک مک، لک های بدن، کهیر، درد مفاصل و ورم سینه خواهد شد.

ضررهای لنز هنگام خواب 

معمولا لنز برخلاف ظاهری نرم خودش می‌تواند موجب کاهش اکسیژن رسانی به قرنیه، عفونت و فشار به چشم شود. بعضی افراد این علائم را جدی نمی گیرند و باعث کاهش بینایی و حتی باعث کوری خود می‌شوند. هنگام خواب هم، به قرنیه چشم اکسیژن رسانده می شود، اما اگر هنگام خواب لنز به چشم باشد مانع از اکسیژن رسانی مناسب به قرنیه خواهدشد. بدون اکسیژن لنزهای تماسی خشک می شوند و خارج کردن لنزها از چشم با دشواری انجام خواهد شد. هم چنین به دلیل کمبود اکسیژن رسانی به قرنیه، وریدهای جدیدی مسئول اکسیژن رسانی به قرنیه می شوند و مشکلی به نام نئووسکولاریزاسیون را پدید می آورند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم در هنگام خواب از لنزهای تماسی استفاده می کنند، دچار چشم درد و التهاب، عفونت خواهند شد.

بیماری نئو وسکولاریزاسیون سبب می شود تا فرد به سختی بتواند از لنزهای تماسی استفاده کند. عفونت ها ی چشمی شامل زخم قرنیه (پارگی محافظت نشده)،کراتیت (التهاب قرنیه) و نئووسکولاریزاسیون (رشد بیش از حد رگ های خونی در قرنیه چشم) است. 

مضرات رازیانه

رازیانه دارای کلسیم است به همین دلیل  به حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها کمک زیادی خواهد کرد. با مصرف آن می‌توانید کلسیم موجود در رژیم غذایی را افزایش دهید. رازیانه به تمام سنین توصیه می‌شود. البته تنها کلسیم تنها ماده مغذی تقویت کننده استخوان ها موجود در آن نیست بلکه این گیاه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها دارد.

اگرچه بیشتر افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند، اما گاهی اوقات باید از مصرف آن اجتناب کرد. زیرا برخی افراد ممکن است به رازیانه حساسیت  داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند، به  دلیل بالا بودن سطح پتاسیم در رازیانه افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از رازیانه مصرف نکنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان