کد خبر: ۲۷۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۵

کلانتری: بحران محیط‌‌زیست تهدید است نه آمریکا

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امروز نه آمریکا و نه اسراییل تهدیدی برای سرزمین ما نیستند بلکه شرایط محیط‌زیست، منابع آبی، گونه‌های گیاهی و جانوری تهدید کشور به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عیسی کلانتری روز دوشنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در مراسم زنگ اول مهر در دبیرستان مفتح تهران افزود: یکی از فعالیت‌های اصلی شما دانش‌آموزان حفظ منابع محقق برای نسل‌های بعدی است.

وی تاکید کرد: محیط زیست متعلق به شما است بنابراین باید در کنار فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و اقتصادی به فکر حفظ محیط‌زیست باشید.

کلانتری ادامه داد: حفظ محیط‌زیست بدون آموزش غیرممکن است، اگر فرهنگ آموزشی کشور در حوزه محیط زیست بالا نرود چهار هزار محیط‌بان ما ۴٠ هزار هم بشوند باز هم نمی‌توانیم محیط زیست را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: از همین رو معتقدیم که آموزش نقش اول تا آخر را در حفظ محیط‌زیست و حفاظت در سطح جامعه دارد و اگر بی توجهی شود قطعا شکست خواهیم خورد.

کلانتری درباره اقدامات سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای توسعه آموزش محیط زیستی در مدارس گفت: با وزیران آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری صحبت کردیم تا مباحث محیط‌زیست جزو دروس اجباری در مدارس و دانشگاه تدریس شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: البته بچه‌ها باید علاوه بر آموزش تئوری از نظر عملی نیز وارد حوزه محیط زیست شوند تا از نزدیک آن را لمس کنند و در راستای حفظ آن بکوشند.

وی گفت: این مملکت هفت هزار سال قدمت دارد و ما حق نداریم منابع محیط‌زیست آن را در زمان خود تمام کنیم و از بین ببریم، این نسل باید یاد بگیرد که از حق و حقوق خود در حوزه محیط‌زیست دفاع کند./ایرنا