کد خبر: ۲۷۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۴

رسیدگی به پرونده‌ی متهمان ۲ موسسه‌ی غیرمجاز

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار دقایقی پیش در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در ابتدای این جلسه متهم یوسفیان فرزند احمد علی به اتهام مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق اخلال پولی به واسطه وصول وجوه کلان و سپرده‌های حقوقی و حیف و میل اموال مردم اظهار کرد: مدت‌ها قبل از آنکه وارد موسسه حافظ شوم تجربه کار در موسسه صابرین را داشتم و به عنوان مدیر ساماندهی در موسسه حافظ به فعالیت می‌پرداختم.

متهم یوسفیان ادامه داد اواخر سال ۹۵ به دعوت مدیران موسسه حافظ که همگی از مدیران سابق موسسه صابرین و بانک مهر اقتصاد بودند وارد موسسه حافظ شدم.

وی با اشاره به مجوز موسسه بیان کرد: قرار شد مجوز فعالیت پس از توافقات نهایی با بانک مرکزی اخذ شود و ابتدا همان حکم بازپرس به من نشان داده شد البته به دلیل آنکه روال کار در صندوق‌های قرض الحسنه به این گونه بود که ابتدا کار خود آغاز و سپس مجوز اخذ می‌شد فکر کردم فعالیت موسسه حافظ هم به همین گونه است.

متهم یوسفیان بیان کرد: از سمت میرزاباقری به من مأموریت راه‌اندازی، تجمیع و ادغام صندوق‌های قرض الحسنه برابر با سیاست‌های موسسه حافظ ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: کار من مدیریت شعب شمال کشور بود و در استان ساری به دنبال صندوق‌های قرض‌الحسنه ورشکسته رفتم با استانداری صحبت کردم و آنها با من موافقت کردند و سپس چند صندوق قرض‌الحسنه برای انجام این کار معرفی شد .

متهم یوسفیان بیان کرد: صندوق پیمان موحدین نکا با ۱۱ هزار مشتری و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان منابع، صندوق مهرگان ساری با ۷ هزار مشتری و حدود ۶ میلیارد و نیم بدهی و صندوق فارسیان با ۸۰۰ مشتری به میزان یک میلیارد بدهی برای تجمیع معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پس از آنکه ساماندهی صندوق‌ها آغاز شد، میرزاباقری با مدیر صندوق فارسیان قرارداد بست و میزان ۱۰۲ میلیون تومان از پول‌های مشتری این صندوق پرداخت شد.

متهم یوسفیان درباره شعبه موسسه بیان کرد در استان مازندران ۶ شعبه به اسم موسسه حافظ تجهیز شده بودند دو موسسه در ساری یک موسسه در نکا یک موسسه در بهشهر یک موسسه در قائمشهر و یک موسسه در بابلسر از جمله شعبات موسسه حافظ بودند.

وی تصریح کرد: در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه موسسه حافظ در شهر ساری افتتاح و در هفدهم خرداد ماه فعالیت آن غیر مجاز موسسه اعلام شد.

متهم یوسفیان ادامه داد: شعبه خیابان جمهوری ساری حدود ۶۰ مشتری داشت و اطلاعات صندوق فارسیان هم به این شعبه منتقل شده بود پس از اعلام غیر مجازی موسسه حافظ به ما دو ماه فرصت تا صندوق فارسیان با مشتریان آن بازگردانده شود./ایلنا