کد خبر: ۲۷۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۷

درخواستی برای افزایش بلیت‌های شناور سینماها

یک پخش‌کننده سینما از شورای پروانه نمایش درخواست کرد تا تمهید بهتری برای بلیت‌های شناور و نیز تبلیغات آن‌ها صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سعید خانی که این روزها فیلم «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی را روی پرده دارد، بیان کرد: این فیلم در هفته پنجم اکرانش است و پرفروش‌ترین روز اکران آن جمعه 22 شهریور بود که بلیت سینماها به مناسبت روز ملی سینما، نیم‌بها بودند.

او با اشاره به نیم‌بها بودن بلیت‌ سینماها در روزهای سه‌شنبه افزود: معمولا در روزهای سه‌شنبه اگرچه تعداد مخاطب بیشتر بود ولی جمعه‌ها بخاطر تعطیل بودن، فروش ما از سه‌شنبه‌ها بیشتر می‌شد. این اتفاق تقریبا همیشه تکرار شده اما نیم‌بها بودن بلیت‌ها در روز جمعه باعث شد که بعد از پنج هفته با بیشترین میزان مخاطب و بیشترین فروش روبرو شویم.

وی اضافه کرد:‌ این وضعیت به خوبی نشان می‌ دهد که شرایط اقتصادی مردم درافت فروش سینماها تاثیرگذار بوده و شورای صنفی نمایش اگر تدبیری برای شناور کردن بلیت‌ها بیندیشد، اوضاع بهتر می‌شود چون همین یک روز مصداقی است بر اینکه بضاعت همین فیلم‌های روی پرده از آنچه آمار نشان می‌دهد بیشتر است.

خانی تاکید کرد: همچنین ضروری است سازمان سینمایی بودجه‌ای را برای تبلیغات این نوع برنامه‌های ویژه که برای نیم‌بها بودن بلیت سینماها در نظر می‌گیرد اختصاص دهد و نیز هماهنگی بیشتری با صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و آگاهای مردم داشته باشد چون هنوز تعداد زیادی از مردم نمی‌دانند که بلیت سینماها در روزهای سه‌شنبه نیم‌بهاست.

«ایده اصلی» از فیلم‌هایی بود که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان از بازیگرانش هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و .../ایسنا