کد خبر: ۲۷۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۱

انحراف بینی چه عوارضی برای بدن دارد؟

علیرضا مصباحی متخصص گوش حلق و بینی درباره عارضه انحراف بینی اظهار کرد: این نوع عارضه تا حدودی طبیعی و در تمام افراد دیده می‌شود اما خطر ندارد، ولی اگر این انحراف شدید باشد، می‌تواند باعث گرفتگی یکی از سوراخ‌های بینی و کاهش جریان هوا شود که نفس کشیدن با یکی از مجرا‌ها یا حتی هر دوی آنها را به دنبال دارد؛ در بعضی موارد خاص، انحراف تیغه‌ی بینی علاوه بر مشکلات تنفسی، باعث خونریزی یا لخته شدن خون روی دیواره‌ بینی هم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ او در ادامه درباره علائم انحراف تیغه بینی بیان کرد: شایع‌ترین علامت انحراف تیغه بینی گرفتگی آن در یک طرف بینی یا دو طرف است که همراه با مشکل تنفس و عفونت‌های سینوسی عود کنند می‌تواند نشانه‌ای از سپتوپلاستی باشد.

متخصص گوش و حلق بینی گفت: علائم دیگری مانند خونریزی بینی، درد صورت، سردرد، آبریزش بینی، تنفس با صدای بلند و خروپف در طول خواب است را هم می‌توان به این عارضه نسبت داد؛ انحراف تیغه بینی نیز ممکن است باعث آپنه خواب شود، وضعیتی که در آن فرد در طول خواب نمی‎تواند نفس بکشد.

او درباره درمان این نوع عارضه متذکر شد: جراحی بینی در زمینه سپتوپلاستی زمانی انجام می‌شود که در این نوع عارضه، فرد با مشکل جدی تنفسی و به اصطلاح تنگی تنفس روبه رو شود، زیرا درمان نکردن این مشکل موجب سردرد‌های بسیار زیاد و خون دماغ شدن خواهد شد.
متخصص گوش و حلق و بینی گفت: این جراحی همانند جراحی زیبایی بینی می‌تواند در دوحالت بیهوشی موضعی یا بیهوشی عمومی بسته به تشخیص پزشک مربوطه انجام شود، بعد از انجام جراحی می‌توان به خانه برگشت و درمان را در منزل ادامه دهید اما باید از فعالیت‌ها و کار‌های سنگین دوری کنید.

مصباحی بیان کرد: هنگام خوابیدن یا دراز کشیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید همچنین خوردن دارو‌هایی مانند پروفن و آسپرین که به رقیق سازی خون کمک می‌کنند ، استفاده کنید./باشگاه خبرنگاران