کد خبر: ۲۷۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

تکذیب واگذاری ۵ قلو‌های اراکی به بهزیستی

در پی انتشار خبری با عنوان ۵قلوهای اراکی به دلیل فشار مالی، به بهزیستی تحویل داده شدند، معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور آن را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی انتشار مطالبی در خصوص خانواده دارای فرزند 5 قلو در اراک در فضای مجازی مبنی بر "واگذاری نوزادان به دلیل فشار مالی به بهزیستی" ، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این زمینه توضیحاتی را ارائه کرد.

مسعودی‌فرید در این زمینه گفت: در راستای حمایت از خانواده دارای فرزند پنج قلو در شهرستان اراک در روز تولد فرزندان تیم متشکل از کارشناسان اورژانس اجتماعی ، مددکاران ، روانشناسان و کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به بیمارستان مراجعه و بعد از بازدید از منزل جهت فرزندان در شهرستان اراک پرونده حمایتی تشکیل شد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده به همراه مسئولین استانی در جهت حمایت یابی برای خانواده و تحویل شیرخشک و اهدا مبلغ 2/500/000 ریال کارت هدیه- تحویل ماهیانه 48 قوطی شیرخشک که با توجه به شرایط فرزندان تا بعد از یک سالگی فرزندان همچنان ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه تا قبل از یکسالگی ماهیانه تعدادی شیرخشک از مرکز بهداشت نیز به خانواده تحویل شده است- با توجه به شرایط مسکن خانواده در راستای حل مشکل خانواده به طور موقت مبلغ 60/000/000 ریال ودیعه مسکن به خانواده پرداخت شده است. برای خرید مسکن خانواده مبلغ 360/000/000 ریال از طریق بهزیستی و با حمایت یابی انجام شده مبلغ 500/000/000 ریال از سوی بنیاد علوی و 100/000/000 ریال از سوی دفتر نماینده معزز مقام معظم رهبری در استان به خانواده پرداخت شده که با توجه به افزایش قیمت مسکن خانواده موفق به خرید مسکن نشدند - در ادامه حمایت‌یابی برای خانواده هر دوماه مبلغ 22/500/000 ریال از سوی بنیاد علوی تا سن دو سالگی فرزندان پرداخت می‌شود- موسسه مهرآفرین نیز در سال 97 حمایت‌هایی به طور نقدی و غیرنقدی از خانواده کرده است- درجهت کاهش مشکلات خانواده علی رغم اینکه در اختیار قرار دادن پرستار در دستورالعمل جامع حمایتهای اجتماعی بهزیستی نیست یک پرستار به طور روزانه در کنار خانواده قرار گرفته است. پیشنهاد جهت استفاده فرزند بزرگتر خانواده در مهدکودک یا پیش دبستانی به صورت رایگان -ثبت خانواده در سامانه ارمغان سازمان بهزیستی و برقراری مبلغ 4/160/000 ریال کمک هزینه معیشت به طور ماهیانه از دی ماه سال97، از جمله کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گرفته برای این خانواده است.

مسعودی‌فرید گفت: علی الرغم حمایتهای انجام شده با توجه به مشکلات خانواده همچنان خانواده در جهت شغل ثابت و مسکن نیاز به حمایت دارد./تسنیم