کد خبر: ۲۶۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

نجات بیش از ۳۰ نفر از حریق برج سعادت آباد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات بیش از 30 نفر از ساکنان یک برج مسکونی درپی وقوع حریق در طبقه همکف این ساختمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سید جلال ملکی دراین باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک برج مسکونی در محدوده سعادت آباد در ساعت 11:50 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه گروه نجات، نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در یک مجتمع مسکونی در سعادت آباد، اعزام کرد.

وی با اشاه به حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه گفت: نخستین گروه از آتش نشانان حدود چهار دقیقه بعد در محل حاضر شده و مشاهده کردند که حریق در طبق همکف یک برج 10 طبقه مسکونی 40 واحدی رخ داده و درپی آن یک واحد 80متری مسکونی که بخشی از آن از سوی مالک به محل نگهداری از لوازم جشن تولد و ... بدل شده بود، دچار حریق شده و دود زیادی تمامی طبقات ساختمان را فراگرفته است.

ملکی با با بیان اینکه آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه ، عملیات خود را آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش نشانان با مراجعه به طبقات بیش از 30 نفر ازساکنان این مجتمع مسکونی را از میان دود خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند وهمزمان گروهی دیگر از آتش نشانان نیز اقدام به اطفای حریق در این واحد کردند که مدتی بعد شعله های آتش به طور کامل مهار و اطفا شد.

سخنگویسازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در این حادثه تنها مالک ساختمان که مردی 80 ساله بود، به دلیل دودگرفتگی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت، گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و لکه گیری حوالی ساعت 13:30 به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، اظهارکرد: متاسفانه بررسی های اولیه نشان داد که این برج مسکونی فاقد هرگونه سیستم اعلام و اطفا حریق بوده و اگر حادثه ای مشابه در نیمه شب رخ داده بود، احتمال وقوع تلفات نیز در آن وجود داشت./ایسنا