کد خبر: ۲۶۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۵

تبعات تصمیم خطرناک پرسپولیس

 پرسپولیس فصل بعد هم مثل فصل پیش، باید لیگ را بدون بیرانوند آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پر بودن لیست بزرگسالان پرسپولیس، مسئولین باشگاه را برای خالی کردن آن به تکاپو انداخته است. سروش رفیعی و شایان مصلح، اولین خروجی‌های پرسپولیس بودند که جدایی‌شان حاشیه‌های زیادی برای باشگاه درست کرد. حالا نوبت به نفرات بعدی رسیده و حسین ماهینی، مهدی شریفی و محسن ربیع‌خواه کاندیداهای اصلی قرار گرفتن در لیست خروج هستند. امروز، بحث اضافه شدن رادوشوویچ هم به این لیست مطرح شده است. با توجه به رقم قرارداد رادوشوویچ، جدایی او می‌تواند هزینه‌های باشگاه را هم سبک‌تر کند. از دست دادن ذخیره مطمئن بیرانوند بدون خرید جانشین، چقدر می‌تواند تصمیمی عاقلانه از طرف پرسپولیسی‌ها باشد؟

پرسپولیس فصل بعدی لیگ برتر را بدون بیرانوند آغاز خواهد کرد. تجربه‌ای که برای آن‌ها جدید نیست و فصل پیش هم هفته اول، بیرانوند در ترکیب پرسپولیس غایب بود. او فصل پیش از 30 هفته لیگ برتر، 6 بازی را از دست داد که برای یک دروازه‌بان، عدد قابل توجهی محسوب می‌شود. بیرانوند بخاطر دیر اضافه شدن به تمرینات، هفته اول مقابل پدیده غایب بود. بازی با نساجی و پیکان، بخاطر نزدیکی بازی‌های ملی و باشگاهی بیرانوند نتوانست به میدان برود. بازی با ماشین‌سازی محروم بود و بازی با سپیدرود هم استراحت کرد. تازه با وجود رادوشوویچ، پرسپولیس از این 6 مسابقه فقط در 2 بازی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

شروع فصل جدید با محرومیت و در پیش بودن بازی‌های انتخابی جام جهانی، نشان می‌دهد فصل بعد خیلی اوضاع متفاوت نخواهد بود. فقط شاید با توجه به اهمیت کمتر مراحل اول انتخابی جام جهانی، بیرانوند بازی‌های کمتری را بخاطر اردوهای تیم ملی از دست بدهد. در لیست فعلی پرسپولیس، بعد از رادو پرسپولیسی‌ها باید به امیرحسین بیات امید ببندند. دروازه‌بان 21 ساله‌ای که فقط 90 دقیقه در لیگ برتر بازی کرده است. هفته آخر لیگ هفدهم، نفت سقوط کرده از بیات درون دروازه استفاده کرد. حتی اگر بیات دروازه‌بان مستعد و خوبی باشد، فشار شروع لیگ به عنوان دروازه‌بان ثابت پرسپولیس در هفته اول، نمی‌تواند سیاستی عاقلانه‌ای برای او و تیم باشد. مگر اینکه پرسپولیسی‌ها بعد از کنار گذاشتن رادو، یک دروازه‌بان ذخیره مطمئن بخرند که در آن صورت هم، دیگر کمکی به لیست بزرگسالان‌شان نکرده‌اند!
*نود