کد خبر: ۲۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

روزنامه ساوت چاینا: سال گذشته ۵۲ هزار گردشگر از چین به ایران سفر کردند / ایران با لغو روادید به دنبال جذب یک میلیون گردشگر از چین است

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین با اشاره به لغو روادید ایران برای گردشگران چینی خاطر نشان کرد تهران به دنبال جذب یک میلیون گردشگر از چین است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این روزنامه روز چهارشنبه در مطلبی نوشت ایران تمهیداتی اندیشیده است که بتدریج اتکای خود به فروش سوخت های فسیلی و نفت را کاهش دهد و درصدد تقویت صنعت گردشگری برای جذب گردشگر و درامد بیشتر است.

نشریه تصریح کرد از ماه آینده میلادی با تدابیری که ایران در نظر گرفته است پیش بینی می شود که شمار گردشگرانی که از چین به ایران می روند افزایش یابد.

گزارش حاکی است برنامه لغو روادید برای چینی ها به منظور سفر به ایران در ماه ژوئن (خرداد) اعلام شده است و انتظار می رود تا اوایل ماه آینده میلادی اجرا شود.

در سال گذشته میلادی ۵۲ هزار و ۸۰۰ گردشگر از چین به ایران سفر کردند و پیش بینی تهران این است که با لغو روادید شمار آنها بسرعت افزایش یافته و در آینده ای نه چندان دور به یک میلیون نفر برسد.

گزارش ادامه می دهد که ایران و چین دارای قرابت های فرهنگی فراوانی هستند و تهران مصمم است که گردشگران بیشتری را از چین جذب کند و برای این منظور درحال تدوین برنامه ای منظم است.

آمار این روزنامه نشان می دهد که ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای گردشگری سرمایه گذاری کرده و ۵ میلیون نفر به ایران سفر کرده اند و ۷ درصد از اقتصاد ایران به رشد گردشگری در این سال پیوند خورده است.