کد خبر: ۲۶۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۰

مقام آمریکایی: ترامپ در سفر به کره جنوبی با کیم دیدار نمی کند

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برنامه ای برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.
 مقام آمریکایی پیرامون گمانه زنی ها درباره احتمالی دیدار رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی در سفر وی به کره جنوبی، گفت که چنین دیدار انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برنامه ای برای دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ندارد.

وی در کنفرانسی تلفنی با اشاره به گمانه زنی ها پیرامون این دیدار در سفر ترامپ به کره جنوبی به خبرنگاران گفت: هیچ برنامه ای برای دیداری که گفتید وجود ندارد. رئیس جمهوری (ترامپ) برای دیدار با رئیس جمهوری مون به کره جنوبی می رود.

پیشتر رسانه های کره جنوبی از احتمال بازدید ترامپ از منطقه غیرنظامی مرزی بین دو کره و دیدار با رهبر کره شمالی در سفر این هفته به سئول خبر دادند.

رادیو "کی بی اس" کره جنوبی گزارش داد که ترامپ قرار است پس از پایان نشست گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن از ۲۷ تا ۲۹ ژوئن (۶ تا ۸ تیر ۱۳۹۸)، برای سفری دو روزه عازم کره جنوبی شود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از صاحبنظران آمریکایی نوشت، آمریکا احتمالاً به دنبال ترتیب دادن نشستی بین ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره است.

روزنامه آساهی شیمبون ژاپن نیز به نقل از مقام های کره جنوبی و آمریکا نوشت که طرفین در مراحل نهایی هماهنگی سفر ترامپ به منطقه غیرنظامی هستند.