کد خبر: ۲۶۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۷

نامه تشکر خانواده محمد مرسی به اردوغان

اعضای خانواده محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر در نامه‌ای از مواضع اخیر رئیس جمهوری ترکیه در حق مرسی پس از درگذشت وی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عبدالله، پسر محمد مرسی اعلام کرد که مقامات مصر می‌خواهند مانع مراسم عزاداری در مصر شوند و نخستین کسانی که برای مرسی نماز میت خواندند نمازگزاران مسجدالاقصی بودند و میلیون‌ها نمازگزار برای شادی روحش نماز میت خواندند.

وی در ادامه گفت: این صحنه هرگز در تاریخ مشاهده نشده است؛ سابقه نداشته است که میلیون‌ها تن برای کسی مانند مرسی نماز میت بخوانند.

عبدالله همچنین تصریح کرد: ما از تمامی کسانی که قلبمان را تسکین دادند و صبرمان را زیاد کردند به ویژه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر ، دولت مالزی، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری سابق تونس و تمامی دولت‌ها و هیئت‌هایی که در مراسم عزاداری و اقامه نماز میت مشارکت داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی از تمامی حامیان و مخالفان محمد مرسی به خاطر عرض تسلیت تشکر کرد.

اردوغان نخستین کسی بود که فوت مرسی را تسلیت گفت، وی را "شهید" خواند و برای وی نماز میت خواند.

مرسی روز دوشنبه پس از شش سال زندان در جلسه محاکمه درگذشت. مرگ مرسی ابهاماتی را در نزد سیاستمداران، پارلمانی‌ها و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برانگیخت و برخی مرگ او را "عامدانه" و در اثر اهمال‌کاری تیم پزشکی دانسته و خواستار تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شدند./ایسنا