کد خبر: ۲۶۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۳

تایید دیدار نمایندگان با بابک زنجانی در زندان/ پورمختار: چه ایرادی دارد؟/ اگر دیدار در دفتر زنجانی بود صورت خوشی نداشت

دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان اگرچه از سوی وکیل او رد شده است اما یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس تلویحا آن را تایید کرده است. محمدعلی پورمختار گفت: دیدار با زندانیان یک امر معقول است و همیشه وجود داشته البته ممکن است خاص بودن یک زندانی حساسیت ها را برانگیزد؛ اگر این دیدار در دفتر بابک زنجانی صورت می گرفت صورت خوشی نداشت اما این فرد در حال حاضر زندانی است و به عنوان یک زندانی این دیدار انجام شده و هیچ ایرادی ندارد.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان اگرچه از سوی وکیل او رد شده است اما یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس تلویحا آن را تایید کرده است.

به گزارش خانه ملت، امروز صبح بود که علیرضا رحیمی نماینده تهران در توئیتی گلایه آمیز خبر از دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان داد. خبری که وکیل زنجانی آن را رد کرد و ابوالفضل ابوترابی که نامش در بین دیدار کنندگان با متهم نفتی بود هم آن را تایید نکرد.

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس اما در گفتگویی که داشته این خبر را تایید کرده و آن را در جهت کمک به بازگرداندن بیت المال دانسته است.

محمدعلی پورمختار در مورد صحت و سقم دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان، گفت: دیدار با زندانیان یک امر معقول است و همیشه وجود داشته البته ممکن است خاص بودن یک زندانی حساسیت ها را برانگیزد؛ اگر این دیدار در دفتر بابک زنجانی صورت می گرفت صورت خوشی نداشت اما این فرد در حال حاضر زندانی است و به عنوان یک زندانی این دیدار انجام شده و هیچ ایرادی ندارد.

عضو کمیسیون قضایی گفته است: اگر این دیدارها به استرداد بیت المال کمک کند بسیار مطلوب است اما اگر با اهداف دیگری صورت گرفته باشد بحث آن جدا است و چون در جریان اهداف این دیدار قرار نداریم نمی توان قضاوت کرد.

پورمختار البته این را هم گفته است که «باید دید نمایندگانی که با زنجانی دیدار داشتند خودشان این تصمیم را گرفتند و تنها در حد دیدار بوده یا ماموریت داشتند یا نه. چنانچه هدف از این دیدار انجام ماموریت باشد باید گزارشی به کمیسیون های مربوطه و مجلس ارائه شود و اگر این دیدار شخصی بوده اختیار دیدار را دارند.»

وی در مورد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه قوه قضائیه باید گزارشی از این دیدارها را به هیات رئیسه مجلس ارائه کند، گفت: قوه قضائیه هیچ گونه تکلیف و وظیفه ای در مورد ارائه گزارش از دیدارها به هیات رئیسه مجلس را ندارد بلکه نمایندگانی که دیدار داشته اند باید گزارش دهند.

پورمختار افزود: اعضای کمیسیون قضائی مجلس به طور مرتب از زندان ها سرکشی می کنند و ممکن است بر اساس وظیفه کاری در جریان این دیدارها با افراد خاصی نیز دیدار کنند البته این تکلیف کمیسیون است و اگر نیاز به ارائه گزارشی به هیات رئیسه باشد گزارش می دهند در غیر این صورت قوه قضائیه هیچ تکلیفی برای ارائه گزارش چنین دیدارهایی به مجلس را ندارد.