کد خبر: ۲۶۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

بولتون: آمریکا مایل به گفتگو با ایران است!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه رویکرد سردرگم دولت واشنگتن، مدعی آمادگی برای مذاکره با ایران شد حال آنکه همزمان، گزینه تهدید را نیز رد نکرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «واشنگتن فری بیکن» مدعی شد: آمریکا خواستار مذاکره با رهبران ایران برای فرونشاندن تنش‌ها است.

البته وی در ادامه ادعاهای خود افزود: اما در برابر تحریک‌های نظامی ایران، مهیای اقدام تلافی‌جویانه نیز هستیم.

بولتون همچنین با اشاره به صف‌آرایی ایران و آمریکا، مدعی شد: این وضعیت بسیار خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است.

بولتون در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: راهبرد امنیت ملی آمریکا از ایران به عنوان یکی از 4 تهدید اصلی یاد می‎کند و باید اطمینان حاصل کنیم توانایی‎ بازداشتن آنها از چنین اقداماتی را که تهدیدی برای مردم آمریکا و بازار جهانی نفت است؛ داریم.

وی همچنین مدعی شد ایران با تردید درباره عزم دونالد ترامپ رئیس‎جمهوری آمریکا، مرتکب اشتباه بزرگی می‎شود.

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: درباره خطرات سپاه قدس و عملیات‌های نهادهای اطلاعاتی ایران و همچنین نیروهای وابسته به آنها در عراق و یمن بسیار نگران هستیم. این گروه‎ها تجارت در دریای سرخ و همچنین اهدافی در عربستان را تهدید می‎کنند و برای نیروهای آمریکایی و تسهیلات ما در عراق، خلیج فارس، دریای عمان و افغانستان خطرناک هستند.

وی در تکمیل ادعای خود افزود: سپاه قدس و اطلاعات ایران در تدارک حملاتی علیه این اهداف آن هم به نحوی هستند که قابل انکار باشد تا رد پای تهران مشخص نشود.

گفتنی است تاریخ مصاحبه تازه منتشرشده بولتون به ۲ روز قبل از حادثه دریای عمان باز می‌گردد.

این در حالی است که وی از زمان وقوع این حادثه، به طور معناداری سکوت اختیار کرده است./مهر