کد خبر: ۲۶۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۷

قوانین «دکتر فیل» برای رسیدن به موفقیت

فیل مک‌گراو، که به دکتر فیل شهرت دارد، متولد ۱۹۵۰، نویسنده، روانشناس، و میزبان نمایش‌های تلویزیونی در امریکا است. او در ابتدا چندین بار به عنوان مهمان در برنامه اپرا حاضر شد و به سوالات بینندگان پاسخ داد. پس از اینکه در این برنامه به شهرت رسید، اپرا تصمیم گرفت یک برنامه مستقل در اختیار او قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فیل مک‌گراو، که به دکتر فیل شهرت دارد، متولد ۱۹۵۰، نویسنده، روانشناس، و میزبان نمایش‌های تلویزیونی در امریکا است.

او در ابتدا چندین بار به عنوان مهمان در برنامه اپرا حاضر شد و به سوالات بینندگان پاسخ داد. پس از اینکه در این برنامه به شهرت رسید، اپرا تصمیم گرفت یک برنامه مستقل در اختیار او قرار دهد. دکتر فیل از طریق برنامه گفتگوی تلویزیونی خود، چالش‌های زندگی روزمره مانند رابطه بین افراد، تربیت کودکان، کاهش وزن و مسائل جنسی را مطرح می‌کند و از این طریق هر روز به خانه میلیون‌ها آمریکایی سر می‌زند.

حدود ۷ میلیون نفر برنامه دکتر فیل را تماشا می‌کنند تا ببینند واقعیت تلخ را چگونه بیان می‌کند. او مردی بسیار رک است و از مقابله کردن با دیگران فرار نمی‌کند. به همین دلیل در حرفه اش موفق بوده و توانایی این را دارد که از فرصت‌های بدست آمده به بهترین وجه ممکن استفاده کند.

او تا به حال چندین کتاب در مورد مشکلات زندگی خانوادگی و کاهش وزن نوشته است. او آنقدر در این زمینه پیشرفت کرد که در سال ۱۹۷۹ موفق به کسب مدرک دکترا در روانشناسی از دانشگاه شمال تگزاس گردید.
او در سال ۲۰۰۷ از دید مجله فوربس رتبه ۷ بیشترین درآمد برنامه‌های تلویزیونی امریکا را از ۱ تا ۲۰ بدست آورد.
اگر دوست دارید که با راز‌های یکی از موفق‌ترین افراد جهان، فیل مک‌گراو، آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

او موفقیت خود را تصور می‌کند

دکتر فیل یک بار در وب سایت اپرا وینفری نوشت: «افراد موفق موفقیت خود را تصویرسازی می‌کنند. اگر از آن‌ها در مورد اهدافی که در سر دارند و آینده‌ای که در مقابل شان می‌بینند سوال کنید، آن‌ها را با جزییات برایتان توضیح می‌دهند، گویی که به آن رسیده اند.» این واقعیت دارد، افرادی که آرزو‌های خود را دست یافتنی تصور و در مورد آن مدام خیالبافی می‌کنند، هیچگاه ناامید نمی‌شود. حتی اگر مشکلات سر راه آن‌ها قرار گیرند، آن‌ها با یادآوری آنچه مدت‌ها تصور می‌کردند، هیچگاه تسلیم نمی‌شوند. این بدین معنی نیست که در شرایط مختلف انعطاف پذیری به خرج ندهیم، بلکه می‌توانیم مسیر‌های متفاوت را امتحان کنیم، اما نباید از هدفی که در سر داریم، کوتاه آییم.

او برنامه ریزی دقیقی دارد

دکتر فیل جزو آدم‌هایی ست که در هر شرایطی برنامه ریزی دقیقی دارد. او معتقد است هر قدمی که ما برمی داریم باید برنامه ریزی شده باشد به طوری که ما را به هدف مان نزدیک‌تر کند. این که تنها بدانیم چه چیزی می‌خواهیم، کافی نیست، ما باید برای هر لحظه از زندگی مان برنامه دقیقی داشته باشیم. به عنوان مثال اگر هدف ما شغلی ست، باید تمام جوانب آن را در نظر بگیریم و کل زندگی مان را در مسیر رسیدن به اهداف شغلی مان به کار گیریم. به قول دکتر فیل: «اگر رسیدن به موفقیت آسان بود، همه مردم موفق بودند.»

او واقع بین است

یکی از چیز‌هایی که دکتر فیل بر آن تاکید دارد، واقعگرایی ست. او اعتقاد دارد که هر آدمی باید به خودآگاهی برسد و نگاه واقع بینانه را در خود تقویت کند. البته او نگاه منفی گرایی و بدبینانه را نقد می‌کند، اما معتقد است که اهداف ما باید دست یافتنی و واقع گرایانه باشد. او آرزوهایش را یک روزه، یک ماهه یا حتی یک ساله به دست نیاورده است، او برای آنچه بدان دست آورده سال‌ها تلاش کرده است. او می‌گوید: «ما هر از گاهی باید بایستیم و به مسیر مقابل مان خیره شویم. آیا مسیری که در پیش گرفته ایم، ما را به آرزوهایمان می‌رساند. اگر غیر این است، باید مسیرمان را تغییر دهیم. اگر باز هم مسیرمان ما را به جایی که می‌خواهیم نرساند، باید ببینیم که آیا آرزویی که در سر داریم، واقعیت دارد یا خیر.»

او متفاوت از دیگران است

میلیون‌ها آدم روی کره زمین وجود دارند، اما از «تو» فقط یک نفر است. اما چه چیزی تو را از دیگران متفاوت می‌کند؟ بسیاری از مردم خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند و برای این که مثل آن‌ها موفق شوند، از آن‌ها تقلید می‌کنند. اگر چه گاهی این روش جواب می‌دهد، اما موفقیتی که از تقلید دیگران به دست آید، همیشگی و ماندگار نیست. ما زمانی آدم موفق واقعی خواهیم بود که بتوانیم در راهی که خودمان در پیش گرفته ایم، بدون تقلید از دیگران، بدرخشیم. دکتر فیل می‌گوید: «من در ابتدای فعالیت ام موفقیت چندانی کسب نکردم، زیرا مدام دنباله رو دیگران بودم و از آن‌ها دیگران تقلید می‌کردم، اما رفته رفته فهمیدم که آنچه موجب شهرتم می‌شود، متفاوت بودن من است.»

او وارد هر جنگی نمی شود

دکتر فیل حتی در مقابله با دشمنان اش هم محتاطه عمل می‌کند. او می‌گوید: «همیشه در زندگی افرادی هستند که با ما مخالفت کنند، اما این ماییم که نباید به سادگی در دام آن‌ها بیفتیم. ما نباید انرژی مان را بیهوده صرف بحث و مجادله با دیگران کنیم. ما باید تشخیص دهیم که چه زمانی زبان مان را گاز بگیریم و چه زمانی وارد بحث شویم.»

او از ریسک کردن نمی هراسد

به گفته دکتر فیل، ریسک کردن یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت است. اگر ما همیشه در نقطه امن خود باقی بمانیم، هیچگاه نمی‌توانیم از حصاری که دور خودمان تنیده ایم، بیرون آییم. البته این بدین معنی نیست که مدام پایمان را فراتر بگذاریم و خطر کنیم، اما آنجا که لازم است، باید محدودیت‌ها را کنار بگذاریم و ریسک پذیر باشیم. دکتر فیل می‌گوید: «اگر من ریسک نمی‌کردم، هیچگاه به موقعیتی که اکنون هستم، دست نمی‌یافتم.»

او به سادگی دیگران را می بخشد

دکتر فیل اعتقاد دارد که یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت، بخشیدن است. او سال‌ها با پدرش مشکل داشت، پدری که هیچوقت حامی اش نبود و به او افتخار نکرد. او سال‌ها با این حس بد زندگی کرد و بار نفرتی که از پدرش داشت را بر دوش کشید، اما در نهایت به این نتیجه رسید که بخشیدن ضعف نیست، بلکه فرصتی ست که ما به خودمان می‌دهیم تا از سنگینی باری که بر دوش مان است، بکاهیم.

او شکرگزار است

زمانی که به موفقیت رسیدید، به این فکر کنید که چه کسانی در موفقیت شما سهیم اند. هواداران، خانواده، دوستان... همانطور که ما در زمان‌های سخت زندگی به دیگران پناه می‌بریم، در شادی هایمان نیز باید آن‌ها را شریک کنیم. دکتر فیل موفقیت خودش را مدیون همه مردم می‌داند. برای شکرگزاری، او در سال ۲۰۰۳ یک موسسه خیریه برای کودکان تاسیس کرد. این موسسه به کودکانی که مشکلات جسمی و روحی دارند، کمک می‌کند. علاوه بر تاسیس این موسسه، او به خیریه‌های دیگری، چون Wellness in Schools، Red Cross، American Heart Association و ... نیز کمک می‌کند و اعتقاد دارد که اینگونه جبران محبت‌های دیگران را کرده است.

او از سرمایه هایش محافظت می کند

برترین‎ها: دکتر فیل می‌گوید: «سرمایه ما هر چه باشد، از شهرت گرفته تا ثروت و محبوبیت و... نیاز به مراقبت دارد. ممکن است که ما سال‌ها برای رسیدن به آرزوهایمان تلاش کنیم، اما با یک حرکت اشتباه، در عرض چند ثانیه تمام آن‌ها را از دست دهیم؛ بنابراین سرمایه‌های ما نیاز به مراقبت دارند، از این رو نباید به آن‌ها مغرور شویم.» این قانون نه تنها برای دکتر فیل، که برای همه ما صادق است. مهم نیست که ثروت، شهرت یا محبوبیت ما یک هزارم اوست، ما باید برای نگه داشتن آنچه به دست آورده ایم محتاط باشیم.
منبع: therichest