کد خبر: ۲۶۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

عربستان و امارات نتوانستند جای خالی نفت ایران را پر کنند / تولید اوپک به زیر ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، در نتیجه افت تولید نفت ایران در می ۲۰۱۹ تولید نفت اوپک در این ماه افت قابل توجهی داشته است. این مسئله نشان می‌دهد کشور‌هایی مثل عربستان و امارات به رغم وعده‌های خود به رئیس جمهور آمریکا نتوانسته اند افت تولید نفت ایران را جبران کنند. تولید نفت ایران در می ۲۰۱۹ نسبت به ماه قبل از آن ۲۲۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲.۳۷ میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی است که کل تولید نفت اوپک در این ماه ۲۳۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲۹.۸۷۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اوپک در جدیدترین گزارش خود از افت ۲۳۶ هزار بشکه‌ای تولید روزانه این سازمان در ماه می‌همزمان با عدم تمدید معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران خبر داد.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهیانه خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد، در نتیجه افت تولید نفت ایران در می ۲۰۱۹ تولید نفت اوپک در این ماه افت قابل توجهی داشته است. این مسئله نشان می‌دهد کشور‌هایی مثل عربستان و امارات به رغم وعده‌های خود به رئیس جمهور آمریکا نتوانسته اند افت تولید نفت ایران را جبران کنند.

دولت آمریکا از اول ماه می‌معافیت کشور‌های واردکننده نفت از ایران را تمدید نکرد.

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران در می ۲۰۱۹ نسبت به ماه قبل از آن ۲۲۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲.۳۷ میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی است که کل تولید نفت اوپک در این ماه ۲۳۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲۹.۸۷۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت عربستان در ماه می ۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۹.۶۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. امارات نیز فقط توانسته است ۳ هزار بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش دهد و به ۳.۰۶۱ میلیون بشکه در روز برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام سنگین ایران در ماه می‌با ۶۶ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۶۷ دلار و ۸۶ سنت رسیده است.

قیمت متوسط سبد نفتی اوپک نیز در ماه می‌با کاهش ۸۱ سنتی نسبت به ماه قبل از آن به ۶۹ دلار و ۹۷ سنت رسیده است./تسنیم