کد خبر: ۲۶۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۲

درمانی عجیب برای شایع‌ترین بیماری گوارشی جهان

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند با استفاده از ماساژ بافت همبند اطراف پرده دیافراگم شکمی می‌توا به میزان فراوان سبب کاهش بازگشت اسید معده به مری در مبتلایان به بیماری ریفلاکس گوارشی GERD شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ معمولاً افراد برای درمان این مشکل به سراغ انواع دارو‌ها می‌روند و به نوعی به دارو‌های گوارشی اعتیاد پیدا می‌کنند.

این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه والنسیای اسپانیا برروی گروهی از داوطلبان انجام شده است. بازگشت اسید معده به مری یک بیماری شایع گوارشی بین افراد بزرگسال و درمواردی خردسالان در دنیاست.

ریفلاکس معده چیست؟
ریفلاکس معده زمانی روی می‌دهد که محتویات معده ازجمله اسید آن وارد مری شود که سبب ایجاد حس سوزش دردناک در بدن افراد می‌شود و به تدریج می‌تواند زمینه ساز زخم‌های گوارشی یا حتی ابتلا به سرطان در افراد شود؛ استفاده از دارو‌های سرکوب کننده اسید معده در دراز مدت می‌تواند سبب ایجاد عارضه‌های جانبی مختلف از جمله نارسایی کلیوی شود.

محققان در مطالعه‌های خود دریافتند انجام نوعی ماساژ به نام myofascial می‌تواند سبب کاهش علامت‌های ریفلاکس اسید معده به مری شود.

این شیوه ماساژ بربخشی از بافت بدن تمرکز دارد که اطراف تمامی عضله ها، استخوان، عروق و اندام‌های بدن قراردارد و وظیفه آن حمایت و حفظ بافت و ایجاد حالت ارتجاعی است.
در این شیوه فرد به آرامی بافت عضلانی دیافراگم شکمی را می‌کشد و به آرامی رها می‌کند، دیافراگم مانند یک مانع عضلانی شکم را از قفسه سینه جدا می‌کند.

کارشناسان با بررسی این روش برروی ۳۰ داوطلب دررده سنی ۱۸ تا ۸۰ سال دریافتند انجام این ماساژ سبب بهبود حال آن‌ها شده است.

محققان به افراد توصیه می‌کنند برای انجام این ماساژ به متخصص مراجعه کنند تا با اصول درست و استاندارد ماساژ را برایشان انجام و به آن‌ها آموزش‌های لازم بدهد.

برای مشاهده اثربخشی این روش ماساژ احتیاج به استمرار در انجام آن است و به تدریج نتیجه‌های آن مشخص می‌شود./باشگاه خبرنگاران