کد خبر: ۲۶۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷

۱۱ روش آسان برای درمان شوره سر

شما برای درمان شوره از چه روش هایی استفاده می کنید؟ آیا روش های خانگی و طبیعی برای درمان شوره می شناسید؟ شوره یک بیماری پوستی است که بیشتر پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اما علت خاصی برای شوره مشخص نشده است، با این حال، تصور می شود که عوامل ژنتیکی و محیطی نقش حیاتی ایفا می کنند. علایم شوره شامل خارش پوست سر و دانه های سفید و روغنی در اطراف پوست سر هستند. راه های زیادی برای درمان شوره سروجود دارد، در این مقاله به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شما می توانید با کمک روش های خانگی به درمان شوره سر خود بپردازید. در ادامه به 11 مورد از این روش ها اشاره خواهیم کرد:

۱. درمان شوره سر با جوش شیرین
شاید تصور این که جوش شیرین برای درمان شوره مناسب باشد عجیب باشد اما این یک واقعیت مسلم است که جوش شیرین برای درمان شوره سر بسیار موثر است. این ماده چربی اضافی تولید شده توسط پوست سر شما را مشخص می کند. جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده طبیعی، عفونت قارچی که عامل به وجود آمدن شوره سر است را درمان می کند.

روش های زیادی وجود دارند که می توانید از جوش شیرین برای درمان شوره سر استفاده کنید، چند مورد از آن ها عبارت اند از:

جوش شیرین با سرکه سیب:
برای این کار به سه قاشق سوپ خوری سرکه سیب و دو قاشق چای خوری جوش شیرین نیاز دارید. به سادگی هر دو ماده تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید، برای چند دقیقه روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه ماساژ پوست سر، آن را با آب سرد بشویید. دقت کنید که این کار را حداقل دو بار در هفته برای نتیجه گیری مناسب انجام دهید.

۲. دهان شویه
اگر فکر می کردید جوش شیرین عجیب به نظر می رسد، احتمالاً این مورد برای شما عجیب تر است. دهان شویه ها به عنوان یکی از بهترین دارو ها برای درمان شوره سر استفاده می شوند. برای مثال، لسترین را در نظر بگیرید؛ این دهان شویه در واقع یکی از بهترین درمان ها برای خارش پوست سر است.

لسترین دارای ویژگی های ضد قارچی قوی است که به شوره هایی که باعث رشد عوامل قارچی می شوند، حمله می کنند. لسترین هم چنین شامل تیمول، سالیسیلات متیل و متانول است که حاوی خواص ضد التهاب، ضد قارچ و پاک کنندگی می باشد.

روش استفاده از لسترین برای درمان شوره
یک بطری
دو قاشق غذاخوری لسترین و دو قاشق غذاخوری آب
آب و لسترین را در بطری بریزید و به طور کامل تکان دهید.
موهای خود را با شامپو معمولی بشویید.
محتویات داخل بطری را روی سر خود پاشیده و برای یک تا دو د قیقه منتظر بمانید
پوست سر خود را با آب گرم بشویید.
این فرآیند را هفتگی سه مرتبه در طی دو هفته برای نتیجه گیری موثر تکرار کنید.

۳. درمان شوره سر با روغن نارگیل
جدا از طعم شیرین و بسیار لذت بخش روغن نارگیل، این ماده هم یک روش موثر برای از بین بردن شوره سر است.

این چیزی است که شما به آن نیاز دارید:

سه قاشق سوپ خوری روغن نارگیل
یک حوله گرم
و یک شانه دندانی شکل بزرگ
با شستن موهای خود با شامپو شروع بکنید اما از نرم کننده مو استفاده نکنید.
با شانه بزرگ خود، وقتی که هنوز مرطوب است، موهای خود را از هم جدا کنید.
روغن نارگیل را روی موهای خود بمالید و شروع به ماساژ دهید؛ مطمئن شوید که روغن به تمام نقاط پوست سر شما می رسد.
موهای خود را در یک حوله گرم بپوشانید تا دمای پوست سر خود را افزایش دهید. این کار باعث نفوذ بیشتر مواد می شود.
بعد از 30 دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.
مطمئن شوید که موهای شما به درستی شسته شده و اثری از روغن باقی نمانده است.

۴. لیمو
شما ممکن است طرفدار مرغ لیمویی باشید (چه کسی نیست؟)، اما شگفتی های بیشتری وجود دارند که با لیمو همراه می شوند. لیمو یک لیست طولانی از خواص خود دارد؛ از نقش آن به عنوان مرطوب کننده و روشن کننده تا یک عامل سفید کننده دندان که در برابر لکه های سیاه به کار می رود. درمان شوره سر یکی دیگر از خواص بسیار آن است. خواص اسیدی آن به متعادل کردن pH پوست سرتان و در نتیجه از بین بردن شوره ها کمک می کند.

روش استفاه از لیمو برای درمان شوره:
دو قاشق غذا خوری از آب لیمو و یک فنجان آب
به سادگی دو قاشق از لیمو را روی پوست سر خود بمالید و مطمئن شوید که تمامی نقاط را پوشش می دهد.
حالا یک قاشق غذاخوری از آب لیمو را با یک فنجان آب مخلوط کرده و با آن موهای خود را آبکشی کنید.
این کار روزانه را تا زمانی که شوره سر به طور کامل از بین برود، انجام دهید.

۵. سیر
ممکن است شما طرفدار بوی نباشید، اما نمی توانید انکار کنید که سیر برای سلامتی شما شگفت انگیز است. برای اضافه کردن به فهرست طولانی مزایای آن، باید بگوییم که در درمان شوره سر نیز موثر است. فقط آن را خرد کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. قبل از ماساژ، پودر سیر خردشده را با کمی عسل مخلوط کنید. با ین کار بوی بد آن را از بین می برید.

۶. درمان شوره سر با نمک
تعداد کمی از مردم می دانند که نمک می تواند برایشان شگفتی ایجاد کند. این کار به طور معجزه آمیزی در تمیز کردن دانه های شوره سر کار می کند. کمی نمک روی پوست خشک خود بریزید و به طور کامل ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست سر خود یکی از داروهای دیگری را که در بالا ذکر کردیم با شامپو خود ترکیب کنید و با آب بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام د هید.

۷. آلوئه ورا
هیچ آگاهی عمومی وجود ندارد که آلوئه ورا مزایای زیادی مثل زیبایی و چربی سوزی دارد اما افراد کمی می دانند که در مبارزه با شوره سربه طور موثر عمل می کند. یک مزیت دیگری که آلوئه ورا دارد این است که به عنوان یک عمل مبارزه کننده با خارش عمل می کند.

بنابراین کسانی که یک میل مقاومت ناپذیر برای خارش پوست سر خود دارند، نگران نباشند. آلوئه ورا این خارش را به خوبی ریشه کن خواهد کرد. تنها ژل آلوئه ورا را روی موهای خود اضافه کرده و به طور کامل ماساژ دهید. برای چند دقیقه صبر کنید و قبل از استفاده از شامپو، پوست سر خود را با آب بشویید. این کار را حداقل سه بار در هفته تکرار کنید

۸. آب میوه
عصاره چریش حاوی خواص ضد باکتری است که به درمان شوره سرکمک می کند. برای استفاده از عصاره چریش در درمان شوره سر، تنها چند برگ چریش را آسیاب کنید و با آن خمیر درست کنید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود ده دقیقه صبر کنید تا خمیر به تمام منافذ پوست شما برسد.

بعد از ده دقیقه، پوست سر خود را با آب بشویید. این کار را به طور مداوم انجام دهید تا زمانی که شوره ریشه کن شود.

۹. درمان شوره سر با روغن زیتون
روغن زیتون فواید استثنایی در درمان مو دارد. این عامل از اجزای پیشگام در مبارزه با شوره سراست. روغن زیتون هم چنین به مرطوب کردن پوست خشک پوست کمک می کند. استفاده مداوم از روغن زیتون، موهای شما را سرحال و شاداب خواهد کرد. ویژگی های آنتی اکسیدان آن به کاهش خسارات اکسید کنندگی کمک می کند. خیس کردن موها با روغن زیتون در طول شب تاثیرات شگفت انگیزی بر موهای شما خواهد داشت.

برای استفاده از روغن زیتون برای مبارزه با شوره سر، فقط ده قطره را به پوست سر خود اضافه کرده و به طور کامل ماساژ دهید. بعد از اینکه تمامی نقاط را با آن پوش دادید، در طی شب سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید و صبح موهای خود را با شامپو بشویید.

۱۰.روغن درخت چای
یک روغن دیگر فهرست مبارزه با شوره را تشکیل می دهد. روغن درخت چای فواید زیادی دارد. برخی از آن ها عبارت اند از:

افزایش رشد مو
مرطوب کننده پوست
درمان آکنه
روغن درخت چای حاوی خواص ضد قارچی است که آن را به یک عامل مبارزه کننده برضد شوره سر تبدیل می کند. راه های زیادی وجود دارند که می توانید از روغن درخت چای برای درمان شوره سراستفاده کنید، اما رایج ترین روش استفاده از آن همراه با شامپو است.

۱۱. آسپیرین
آسپرین از درمان درد و کاهش تورم تا درمان شوره سرموثر است. این ماده حاوی سالیسیلیک اسید است که در بسیاری از شامپوهای ضد شوره سر وجود دارد.

مجله پزشکی دکتر سلام: برای درمان شوره، دو قرص آسپرین را له کرده و به پودر تبدیل کنید، آن را با شامپو مخلوط کنید و به طور کامل موهای خود را با آن آبکشی کنید. بعد از یک یا دو دقیقه دوباره موهای خود را آبکشی کرده و بعد با شامپوی ساده موهای خود را بشویید. در اینجا یازده روش درمان شوره را عنوان کردیم که هرگز نمی دانستید.