کد خبر: ۲۶۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۷

آیت‌الله سبحانی: نباید برخی با استناد به آیه «الاعراب أشد کفراً و نفاقاً» نژاد عرب را تحقیر کنند

آیت الله سبحانی از مراجع تقلید گفت: ملاک برتری در نزد خداوند تقوا است، امروز نباید برخی با استناد به آیه «الاعراب أشد کفراً و نفاقاً» نژاد عرب را تحقیر کنند زیرا اعراب نکوهش شده در این آیه شریفه را نمی توان به همه اعراب نسبت داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مرجع تقلید شیعیان گفت: جوانان باید از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو گرفته و روحیه جهاد و ایثار داشته باشند و همچون آن‌ها در همه زمینه‌ها به جهاد بپردازند.

آیت‌الله سبحانی در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد،اظهار داشت:ابتدای انقلاب خدمت امام خمینی(ره) می‌رسیدند و همواره اشک می‌ریختند تا ایشان به آن‌ها اجازه دهند تا به جبهه بروند.

وی با اشاره به اهمیت روحیه جهادی افزود:تقویت روحیه جهادگری و ایثار در میان جامعه موردتوجه باشد، کسانی که همواره ذوق و شوق رفتن به جهاد درراه خداوند رادارند، بدون شک موردتوجه و عنایات ویژه خداوند قرار می‌گیرند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تفسیر آیه 91 و 92 سوره توبه بیان کرد: خداوند در این آیه علیرغم تذکر به وجوب جهاد، چند گروه را از رفتن به جهاد مستثنی کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: ناتوانان، بیماران، فقرا و آن دسته از کسانی که اعلام آمادگی برای رفتن به جهاد کرده بودند، اما وسیله‌ای برای حمل آن‌ها وجود نداشت از جمله گروه هایی هستند که از رفتن به جهاد مستثنی شدند..

آیت الله سبحانی بیان کرد: ملاک برتری در نزد خداوند تقوا است، امروز نباید برخی با استناد به آیه «الاعراب أشد کفراً و نفاقاً» نژاد عرب را تحقیر کنند زیرا اعراب نکوهش شده در این آیه شریفه را نمی توان به همه اعراب نسبت داد.

وی خاطرنشان کرد:امروز جوانان جامعه باید از روحیه جهادی جوانان ابتدای انقلاب الگو گرفته و روحیه جهاد و ایثار داشته باشند و همچون آنها در همه زمینه ها به جهاد بپردازند.