کد خبر: ۲۶۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۷

پادشاه عربستان: ایران با توسعه برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک، امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته است‎

پادشاه عربستان همچنین مدعی شد، ایران با به مخاطره انداختن حمل و نقل دریایی « معاهده‌های بین‌المللی» را آشکارا نقض کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی پنجشنبه نهم خرداد در افتتاحیه نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه ادعا کرد، ایران با توسعه برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک خود امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته است.

به گزارش رویترز، پادشاه عربستان همچنین مدعی شد، ایران با به مخاطره انداختن حمل و نقل دریایی « معاهده‌های بین‌المللی» را آشکارا نقض کرده است.

نشست اضطراری «شورای همکاری خلیج فارس» با درخواست عربستان سعودی شامگاه پنجشنبه در مکه برگزار شد. این نشست در حالی برگزار می‌شود که تنش بین ایران و آمریکا طی هفته‌های اخیر تشدید شده است.

ملک سلمان با اشاره به این که «ما برای مقابله با تمامی چالش‌هابا یکدیگر همکاری خواهیم کرد» مدعی شد: «ایران در امور داخلی دیگرکشورها دخالت می‌کند، برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد و آزادی حمل و نقل دریایی را به خطر می‌‌اندازند.»

ملک سلمان همچنین ادعا کرد: جامعه جهانی باید با استفاده از تمامی ابزارها، از اقدامات ایران برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، اعزام تروریست‌های منطقه‌ای و بین المللی، و تهدید آبراه های بین المللی جلوگیری کند.