کد خبر: ۲۶۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

طرح پنتاگون برای اعزام ده هزار نیرو به خاورمیانه

همزمان با تشدید تنش بین واشینگتن و تهران، مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس گفته‌اند، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، طرح‌هایی برای اعزام هزاران نیروی اضافی دفاعی به خاورمیانه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که پنتاگون طرحی را برای اعزام ۱۰ هزار نیروی اضافی به خاورمیانه به کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

این مقام‌ها که نامشان فاش نشده گفته‌اند، هنوز تصمیم در این زمینه اتخاذ نشده است و مشخص نیست که کاخ سفید با اعزام این نیروها یا اعزام بخشی از آنها موافقت خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی همچنین می‌گویند، این اقدام در پاسخ به تهدید جدید از سوی ایران نیست، بلکه هدف آن تقویت امنیت در منطقه است.

این مقام ها اضافه کرده‌اند که نیروهای جدید اعزامی دفاعی هستند و شامل استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت و کشتی‌های جنگی بیشتر برای زیر نظر گرفتن ایران خواهند بود.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده است که پنتاگون در حال بررسی اعزام پنج هزار نیروی اضافی به خاورمیانه است.

دو مقام امریکایی که نامشان فاش نشده به رویترز گفته اند: درخواست نیروی اضافی توسط ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام،مطرح شده است ولی هنوز مشخص نیست که آیا پنتاگون با این درخواست موافقت کرده است یا نه./برترین‌ها