کد خبر: ۲۵۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۷

دانش آموز ایرانی مدال طلای جشنواره اختراعات ژنو را کسب کرد

یکی از برگزیدگان دوره‌های پنجم و ششم المپیاد دانش‌آموزی فناوری‌نانو موفق به کسب مدال طلای چهل و هفتمین جشنواره اختراعات ژنو شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدرضا مجیدی یکی از برگزیدگان پنجمین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو در چهل و هفتمین جشنواره اختراعات ژنو با ارائه طرح ساخت نوعی پماد پوستی محافظ در برابر اشعه ایکس موفق به دریافت مدال طلا شد.

وی با اشاره به جزئیات این پماد گفت: این پماد دارای خواص محافظتی در برابر تابش‌های اشعه ایکس است و می‌تواند سطح پوست را از گزند این تابش‌ها مصون دارد. علاوه بر این، این پماد دارای خواص آنتی باکتریال است و به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این پماد قابل استفاده در تصویربرداری‌های پزشکی است و می‌توان در جایی که تداخل امواج مسئله‌ساز است، از این فناوری بهره برد، خاطر نشان کرد: تست‌های اولیه روی این فناوری که حاوی روغن‌های گیاهی است، انجام شده و برای گرفتن مجوزهای وزارت بهداشت ارسال شده است. بعد از دریافت مجوز وزارت بهداشت می‌توان فاز بعد تجاری‌سازی را آغاز کرد.

مجیدی علاوه بر مدال طلا، موفق به دریافت جایزه ویژه (Special Prize) این رقابت‌ها نیز شده است، جایزه‌ای که به صورت ویژه از سوی ۴۰ کشور به پروژه‌های منتخب اعطا می‌شود. وی که دانشجوی سال چهارم پزشکی دانشگاه گناباد است، کسب مدال نقره المپیاد بین‌المللی مخترعین سئول کره‌جنوبی و همچنین مدال برنز جشنواره اختراعات سیلیکون ولی آمریکا را نیز در کارنامه خود دارد./ایسنا