کد خبر: ۲۵۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۵

برانکو، استقلال و تراکتور را از کورس قهرمانی حذف کرد

برانکو می‌گوید تیمی که در بازی روز جمعه پرسپولیس- سپاهان برنده شود، قهرمان لیگ برتر است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرمربی تیم پرسپولیس در حالی این حرف را زده که پرسپولیس ۵۵ امتیازی و سپاهان ۵۰ امتیازی است و اگر در این بازی سپاهان پیروز از میدان خارج شود ۵۳ امتیازی می‌شود و باز پرسپولیس با دو امتیاز بیشتر موقعیت خود را در صدر جدول حفظ می‌کند. از سویی استقلال هم ۵۰ امتیازی و تراکتورسازی هم ۴۹ امتیازی است و اگر قرار باشد سپاهان ۵۰ امتیازی یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی باشد حتماً استقلال و تراکتورسازی هم می‌توانند برای خود شانس قهرمانی در نظر بگیرند.

چرا برانکو این حرف را زده است؟ نیت برانکو به نظر می‌رسد بیشتر تهییج شاگردانش بوده است. حالا آن‌ها به این باور رسیده‌اند که برای قهرمانی در لیگ برتر باید از سد تیم سپاهان عبور کنند. پرسپولیس با شکست سپاهان در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌ها می‌تواند اختلاف ۵ امتیازی با جدی‌ترین رقیب خود را حفظ کند. البته اگر استقلال در بازی پیش‌رو موفق به شکست حریف خود نشود این اختلاف بیشتر می‌شود و آن وقت شاگردان برانکو راه آسان‌تری برای قهرمانی پیش‌رو خواهند داشت.

شاید برانکو از زدن این حرف یک دلیل دیگر هم داشته است. فراخواندن تماشاگران پرسپولیس برای حضور در استادیوم آزادی. بی‌شک در حضور پرشمار تماشاگران تیم پرسپولیس شاگردان برانکو برای شکست سپاهان بیشتر نیرو خواهند گرفت و متوجه خواهند شد قهرمانی فقط یک راه دارد و آن شکست سپاهان است.

برانکو به غیر از یک مربی خوب، یک روانشناس قوی است. موضوعی که بار‌ها و بار‌ها منتقدان وی و تیم بدان اشاره کرده‌اند و در همه سال‌های اخیر یکی از دلایل موفقیت تیم پرسپولیس همین فاکتور بوده است. او به خوبی می‌داند چه زمانی باید از تیمش انتقاد کند و چه زمانی دست به تحسین تیمش بزند. او وقتی می‌گوید برنده بازی پرسپولیس – سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود، بدین معنی نیست که می‌خواهد سپاهان را بالا ببرد و استقلال و تراکتورسازی را کوچک کند. به واقع این پیام را به شاگردانش داده که برای قهرمان شدن باید سپاهان را شکست دهند.

این بازی برای پرسپولیس ۳ امتیازی و برای سپاهان ۶ امتیازی است، برانکو با زدن حرف مورد اشاره البته که به تیم رقیب هم احترام گذاشته است. این یک رفتار اصولی و منطقی است چراکه اگر برانکو تیم حریف را کوچک می‌کرد سپاهانی‌ها برای شکست پرسپولیس بیشتر انگیزه می‌گرفتند.

معادلات در فوتبال پیچیده است. فقط آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی برای رسیدن به پیروزی کافی نیست و آمادگی روحی و روانی هم نقش اثرگذاری در موفقیت دارد. به همین خاطر برانکو گاهی دستور پیروزی را پیش از بازی صادر می‌کند تا شاگردانش متوجه راه سختی که پیش‌رو دارند، شوند. این مصاحبه برانکو همان‌طور که اشاره کردیم فقط یک پیام در پی دارد: پرسپولیسی‌ها، اگر می‌خواهید قهرمان شوید باید سپاهان را شکست دهید.

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
آیا پرسپولیس – سپاهان فینال لیگ برتر است؟
در حالی که روی کاغذ استقلال و تراکتورسازی هم به اندازه سپاهان برای تصاحب عنوان قهرمانی از چنگ پرسپولیس صدرنشین، شانس دارند، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس مدعی شده بازی روز جمعه پرسپولیس – سپاهان در ورزشگاه آزادی فینال لیگ برتر خواهد بود. حال برای درستی این قضیه با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران هم‌صحبت شدیم و پرسیدیم آیا این بازی فینال لیگ است؟ این پاسخ‌ها را بخوانید.

جواد منافی: برانکو درست گفته است
به اعتقاد من برانکو درست گفته بازی با سپاهان فینال رقابت‌های لیگ است. پرسپولیس اگر سپاهان را بتواند شکست دهد اختلاف امتیازاتش با سپاهان ۸ امتیاز خواهد شد و این موضوع پرسپولیس را به سوی جام سوق خواهد داد. حال بماند که استقلال هم در حال تعقیب پرسپولیس است، ولی تیم ما آنقدری جلو افتاده که بتواند این تهدید‌ها را پشت سر بگذارد. از نظر من هم اگر پرسپولیس بتواند سپاهان را در تهران متوقف کند و یا برنده از زمین خارج شود به نوعی قهرمانی خودش را تثبیت خواهد کرد.

علی حاج‌اکبری: شانس استقلال هم به اندازه سپاهان است
این درست است که سپاهان ۵۰ امتیازی است، اما نمی‌شود استقلال را که حالا دوم جدول رده‌بندی است، دستکم گرفت. بازی پرسپولیس و سپاهان خیلی مهم و فینال‌گونه است، اما نتایج استقلال و تراکتورسازی هم نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب تیم قهرمان دارد، مخصوصاً اینکه پرسپولیس باید در تبریز با تراکتورسازی هم بازی کند. به نظرمن شانس سپاهان همان‌قدر زیاد است که استقلال و تراکتورسازی شانس دارند اگرچه اگر پرسپولیس بتواند سپاهان را ببرد خیلی به جام نزدیک‌تر خواهد شد.

سیدمهدی سیدصالحی: حساس‌ترین بازی لیگ است
* به نظر من حساس‌ترین بازی لیگ برتر بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس خواهد بود. این بازی برای سپاهان ۶ امتیازی است، چون هم اجازه نمی‌دهد پرسپولیس فاصله‌اش با صدر بیشتر شود و هم خودش به یک قدمی پرسپولیس می‌رسد. من می‌گویم با توجه به شرایط روحی – روانی پرسپولیسی‌ها شانس برد سپاهان در تهران بیشتر خواهد بود و هفته‌های پایانی حساس‌تر خواهد شد. برانکو گفته فینال لیگ و من هم می‌گویم حساس‌ترین بازی فصل لیگ همین بازی است و اگر هافبک‌های یکی از این دو تیم بهتر کار کنند، برنده خواهند شد.

احد شیخ‌لاری: نباید تراکتورسازی و استقلال را فراموش کرد
این درست است که بازی سپاهان و پرسپولیس حساسیت زیادی دارد، ولی فراموش نکنیم تراکتورسازی و استقلال هم از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار هستند. شما حساب کنید پرسپولیس بعد از بازی با سپاهان باید با تراکتورسازی در تبریز بازی کند و کارش به مراتب سخت است. به نظرم بازی پرسپولیس با تراکتورسازی در تبریز هم مثل فینال است و استقلال هم مثل تراکتورسازی تا آخرین لحظه برای گرفتن جام خواهد جنگید و شاید در یکی، دو هفته پایانی ورق قهرمانی برگشت.

بهروز رهبری‌فرد: فینال لیگ همین بازی است
پرسپولیس در خانه توان غلبه بر سپاهان را دارد و اگر این اتفاق رقم بخورد به نوعی سپاهان را از کورس قهرمانی خارج خواهد کرد لذا فقط می‌ماند استقلال که بعید می‌دانم با توجه به پتانسیلی که دارد بتواند در کورس نهایی پرسپولیس را بگیرد؛ لذا فینال اصلی برای پرسپولیس بازی با سپاهان است و البته دومین فینال هم بازی با تراکتورسازی در تبریز خواهد بود و من حتم دارم پرسپولیس امسال هم با توجه به شرایطی که دارد قهرمان لیگ برتر خواهد شد. تراکتورسازی و استقلال برای قهرمان شدن راه سختی دارند./خبر ورزشی