کد خبر: ۲۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۶

هم‌حزبی ترزا می: لطفاً برو!

یک رسانه انگلیسی می‌گوید یکی از هم‌حزبی‌های قدَرِ نخست‌وزیر این کشور قرار است به وی تا پایان ماه میلادی ژوئن برای کناره‌گیری آبرومندانه فرصت بدهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ساندی تایمز به نقل از منابع آگاه از قصد یکی از اعضای صاحب‌نفوذ حزب محافظه‌کار برای ترغیب ترزا می نخست‌وزیر انگلیس به کناره‌گیری از سِمَت خود تا پایان ماه میلادی ژوئن خبر داد.

می در دسامبر سال گذشته (۲۰۱۸)، از پارلمان رأی اعتماد گرفت و اگرچه طبق قوانین، هم‌حزبی‌هایش دیگر حق به چالش کشیدن وی را ندارند، ظاهراً «گراهام بردلی» که رئیس کمیته قدرتمند ۱۹۲۲ پارلمان است، می‌خواهد به او بگوید که چنانچه استعفا ندهد، استثنائاً قانون عوض خواهد شد.

می متهم به سوء‌مدیریت بحران برگزیت است. بریتانیا قرار بود در ۲۹ مارس ۲۰۱۹، از اتحادیه اروپا خارج شود حال آنکه به دلیل مخالفت مکرر پارلمان با توافق به دست آمده میان لندن و بروکسل، این تاریخ با موافقت پارلمان اروپا، ابتدا به ۱۲ آوریل و سپس به ۳۱ اکتبر تغییر پیدا کرد.

این در حالی است که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده که هنوز خطر وقوع برگزیت بدون توافق به طور کامل رفع نشده و مشارکت انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا نیز دور از تصور نیست./مهر