کد خبر: ۲۵۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۱

افتتاح بزرگترین خانه سینمای خاورمیانه در عربستان

شاهزاده سعودی در مرکز برج عربستان در ریاض بزرگترین خانه سینمای خاورمیانه را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از کانال روتانا، خانه سینمای مذکور توسط کمپانی کینگدم هلدینگ عربستان تحت مدیریت ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی و شرکت "VOX Cinema" ساخته شد. شرکت VOX شامل مجموعه‌ خانه‌های سینمای فعال در خاورمیانه است و مجموعه ماجد الفطیم را در اختیار دارد که مقرش در امارات است.

بن طلال در پیامی توئیتری نوشت: به نمایندگی از اداره کل سرگرمی به ریاست ترکی آل الشیخ، سیاست فضای باز و منسجم پادشاه و ولیعهد عربستان همزمان با ورود به قرن ۲۱ را به رهبری، دولت و مردم عربستان تبریک می‌گویم که یکی از ثمرات آن افتتاح بزرگترین خانه سینما در خاورمیانه در مرکز برج این کشور در ریاض است.

وی در گفت‌وگو با کانال مذکور نیز گفت: ما از ائتلاف استراتژیکی که میان گروه کمپانی کینگدم عربستان و مجموعه کمپانی الفطیم امارات شروع شده، خوشوقت هستیم، افتتاح خانه سینما افتخاری بزرگ است.

بن طلال افزود، بدون شک توسعه سینما زیر نظر ولیعهد عربستان در این کشور فرآیند بسیار مهمی است.

ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ طرح تحول اقتصادی "چشم‌انداز ۲۰۳۰" با هدف توسعه اقتصاد عربستان و پایان دادن به اقتصاد تک قطبی و تکیه بر درآمدهای نفتی را کلید زد که سرگرمی و تفریح یکی از ارکان اصلی این طرح است.

این در حالی است که ولید بن طلال ۲۰۱۷ در راستای کمپین ضد فساد ولیعهد سعودی به همراه ده‌ها شاهزاده دیگر بازداشت شده بود و نهایتا با یک توافق و تسویه حساب مالی با ولیعهد سعودی و تعهداتی آزاد شد./ایسنا