کد خبر: ۲۵۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۵

افزایش دما و بارش پراکنده باران در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پاک بودن هوای پایتخت در دهمین روز سال گفت: دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.
حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در دهمین روز از بهار ۹۸ است اظهار کرد: برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود.

وی افزود: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق طی بعضی ساعات روز جاری، وضعیت مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بتدریج با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار در روز یکشنبه، یازدهم فروردین، بر سرعت باد افزوده شده و برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه و بارش باران خواهیم بود گفت: از این رو انتظار می‌رود برقراری وضعیت جوی نسبتاً ناپایدار و کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات، تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا را در اکثر مناطق پایتخت طی روز یکشنبه به دنبال داشته باشد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی اضافه کرد: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۱۱ صبح امروز با شاخص میانگین ۳۷ در شرایط پاک قرار داشت و در حال حاضر نیز شاخص کیفیت هوا ۲۹ و همچنان در شرایط پاک است.