کد خبر: ۲۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹

پرداخت چک خسارت به واحدهای سیل‎زده

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در جریان سیل اخیر در گلستان مردم از عدم اطلاع‎رسانی درست گله‎مند بودند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرهاد دژپسند شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: حجم سیلاب در استان گلستان دیده نشد و مردم از عدم اطلاع‎رسانی درست گله‎مند بودند.

وی با بیان اینکه سیل اخیر با وجود آنکه از سیل سال 1381 بسیار سنگین‎تر بود اما تلفات و خسارات جانی آن به مراتب کمتر بود، افزود: این مهم به این دلیل تحقق یافت که مدیران جهادی و خوب کار کردند و وارد میدان شدند البته پس از گذر از این بحران مباحثی وجود دارد که باید حل شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: نگرانی امنیت تجهیزات در مناطق سیل‎زده که خالی از سکنه شدند وجود دارد که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

دژپسند اذعان کرد: امروز در گنبدکاووس به صورت نمادین چک خسارت برخی واحدهای مسکونی اهدا شد و واحدهای مسکونی که بیمه بودند مورد بررسی قرار گرفتند و همه واحدهای مسکونی بیمه‎شده در ناحیه امن قرار می‎گیرند.

وی بر لزوم ترویج و نهادینه‎سازی فرهنگ بیمه تأکید کرد و یادآور شد: استان گلستان استانی کشاورزی است و باید بیمه کشاورزی در استان گلستان مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: طبیعی است که بسیاری از مزارع باید نسبت به تبدیل کشت اقدام کنند و یا از کشت ناامید شوند که باید نسبت به استهمال تسهیلات بانکی چاره‎اندیشی کرد.

دژپسند تأکید کرد: گرچه برخی برای گذر از وضعیت فعلی به دنبال وام و تسهیلات بلاعوض بودند اما به طور قطع در پرداخت آن با مشکل مواجه خواهند شد و در تضمین هم مشکل دارند که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

وی اذعان کرد: تغییر ساختار اقتصادی استان گلستان مبحث دیگری است که باید به آن توجه شود./فارس