کد خبر: ۲۴۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۸

گوگل یک فناوری اسرارآمیز را با قیمت 40 میلیون دلار خریداری کرد

کمپانی آمریکایی Fossil Group امروز اعلام کرد که به تازگی با گوگل به توافقاتی رسیده است که منجر به فروش یک فناوری جدید در حوزه ساعت‌های هوشمند به این کمپانی می‌شود. در این اطلاعیه آمده است که Fossil Group برای فروش این فناوری، چیزی در حدود 40 میلیون دلار پول را دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ براساس اطلاعات منتشر شده از سوی Fossil Group، گوگل قصد دارد یک فناوری جدید در حوزه ساعت‌های هوشمند را این کمپانی خریداری کند و در ازای آن مبلغ 40 میلیون دلار را پرداخت نماید. این قرار داد شامل تمامی اسناد و مدارک این فناوری و همچنین بخشی از تیم R&D کمپانی Fossil می‌شود. این تیم باید پس از این به کمپانی گوگل بپیوندند و مراحل ارتقا این فناوری را در قالب این شرکت دنبال کنند. Fossil Group اعلام کرده است که این قراداد موجب می‌شود که نوآوری جدیدی در حوزه ساعت‌های هوشمند معرفی شود که تاکنون در بازارهای جهانی در دسترس نبوده است.

این فناوری مرموز و اسرارآمیز که توسط Fossil گسترش داده شده است برای اولین بار در سال 2015 و پس از خریداری کمپانی Misfit، در اختیار این شرکت قرار گرفت. Fossil در این سال توانست با پرداخت 260 میلیون دلار کمپانی Misfit را که در حوزه ساعت‌های هوشمند و در کل، ابزارهای پوشیدنی فعالیت دارد را تصاحب کند. تاکنون اطلاعاتی در مورد این فناوری جدید و ناشناخته منتشر نشده است اما Fossil اعلام کرده است که این فناوری از زمانی که در آن قرار داریم فراتر و جدیدتر است و یک فناوری تازه در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. Fossil همچنین مدعی است که دستگاه‌های جدیدی که همراه با این فناوری تولید شوند قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار عالی خواهند داشت که این روزها در محصولات موجود یافت نمی‌شود.

محصولاتی که قرار است همراه با این فناوری جدید روانه بازار شوند تنها به دو کمپانی Fossil و گوگل محدود نخواهند بود. چرا که گوگل در نظر دارد این فناوری را در اختیار شرکای تجاری خود که محصولات جدید و مبتنی بر سیستم عامل Wear OS را تولید و روانه بازار می‌کنند نیز قرار دهد. به نظر می‌رسد هدف اصلی گوگل از امضای این قرارداد نیز همین موضوع بوده‌ است.

شهر سخت افزار:گوگل در مورد این توافق اعلام کرده است: "ما چند فناوری را دیدیم که این کمپانی (Fossil) مشغول کار بر روی آن بود و ما فکر کردیم که اگر این فناوری در اختیار گوگل قرار بگیرد می‌تواند در کاربردهای بسیار بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین نه تنها ما و Fossil امکان استفاده از آن را خواهند داشت بلکه دیگر شرکای تجاری نیز می‌توانند آن را در محصولات خود به کار بگیرند. این فناوری می‌تواند قابلیت‌های بزرگ و عالی را در اختیار تعداد بیشتری از مصرف کنندگان این دستگاه‌ها قرار دهد."

Fossil در نظر دارد محصولات جدید و مبتنی بر این فناوری را تحت برند‌های مختلفی روانه بازار کند. این کمپانی اعلام کرده است که این محصولات با ساعت‌های هوشمند قبلی عرضه شده توسط گوگل هماهنگی زیادی خواهند داشت. گفته می‌شود قرارداد بین Fossil و گوگل در ماه جاری میلادی نهایی خواهد شد. هیچکدام از این دو کمپانی تاکنون اطلاعاتی را در مورد ماهیت این فناوری جدید و مرموز منتشر نکرده‌اند اما ممکن است استفاده از آن در ساعت‌های هوشمند موجب معرفی و عرضه نسل جدید از این محصولات شود.