کد خبر: ۲۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۳

توصیه‌های پزشکی که مادران باید جدی بگیرند

علی محتشمی متخصص اطفال درباره تغذیه کودک در ۹ ماهگی، اظهار کرد: در این سن میزان غذای کودک بیشتر می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که همچنان غذای اصلی کودک شیر است و کودک باید ۴ تا ۵ وعده با شیر تغذیه شود .

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این متخصص اطفال بیان کرد: در این سن فرزندتان تمایل دارد خودش غذا بخورد، به او اجازه دهید با قاشق و یا حتی با دست‌هایش غذا بخورد و می‌توانید غذای سفت و نرم مانند گوشت مرغ پخته شده و پنیر به او بدهید تا به لثه‌اش بکشد، اما تغذیه سحر یا سپیده دم کودک باید شیر مادر باشد.

محتشمی با اشاره به تغذیه کودک در زمان‌های مختلف روز، گفت: در صبح به کودک شیر مادر به همراه زرده تخم مرغ آب پز (یک قاشق چایخوری، سه روز در هفته) به همراه حریره یا فرنی (۴ تا ۵ قاشق مربا خوری بسته به اشتهای کودک، چهار روز در هفته) بدهید؛ ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به کودک پوره میوه یا تکه‌هایی از میوه نرم شده یا آب میوه به مقدار ۳۰ میلی لیتر (نصف استکان) بدهید.

وی ادامه داد: در هنگام ظهر به کودک سوپ (۱۰ تا ۱۵ قاشق مربا خوری) به همراه نصف خرما (در صورت تمایل کودک)، بعد از ظهر به کودک شیر مادر به همراه پوره سبزیجات (۵ تا ۱۰ قاشق مربا خوری) و آب جوشیده سرد ، غروب شیر مادر با ماست شیرین (۵ تا ۱۰ قاشق) بدهید و آخر شب تا سحر کودک را با شیر مادر (در صورت بیدار شدن کودک) تغذیه کنید.

توصیه‌هایی در مورد تغذیه در نه و ده ماهگی
این متخصص اطفال بیان کرد: زرده تخم مرغ پخته و نرم شده را می‌توانید با حریره یا فرنی یا مقداری شیر مادر مخلوط کنید و به کودک بدهید؛ در روز‌هایی که زرده تخم مرغ به کودک نمی‌دهید، حریره‌های تجاری را که با آرد برنج یا گندم و میوه‌های خشک تهیه شده است، هنگام صبح بسته به اشتهای کودک، به او بدهید.

وی یاد آوری کرد: می‌توانید حبوبات و مغز‌هایی را که دارای پروتئین، کلسیم، روی، آهن و چربی‌های مفید است به صورت پوره در بیاورید و به غذای کودک اضافه کنید، حبوباتی مانند عدس و ماش هضم آسان تری دارند.
*باشگاه خبرنگاران