کد خبر: ۲۳۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۹

جایزه 50هزار دلاری برای دو هکر آیفون x

دو هکر در مسابقه هک Mobile Pwn2Own که در توکیو ژاپن برگزار می‌شد، توانستند با استفاده از یک نقطه ضعف در گوشی‌های آیفون 10 فایل‌های حذف شده کاربران را بازیابی کنند و 50000 دلار (550 میلیون تومان) جایزه ببرند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همه ما تجربه پاک کردن اشتباهی یک فایل و یا عکس را در طول زندگی خود داریم و گاهی پیش آمده که هیچ راهی برای بازیابی آن وجود نداشته است. به همین دلیل است که در گوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS هنگامی که یک عکس را حذف می‌کنیم، این فایل به فولدری به نام «اخیرا حذف شده» منتقل می‌شود که در نتیجه، کاربران می‌توانند در صورت حذف کردن یک فایل یا عکس بعد از حدود یک ماه دوباره آن را بازیابی نمایند و در صورتی که نیازی به آن نداشته باشند، بعد از آن مدت به صورت دائمی حذف می‌شود.

حالا خبر بد برای کاربران iOS آن است که هکرهایی به نام‌های ریچارد ژو و آمات کاما راهی برای سوءاستفاده از گوشی‌های آیفون 10 پیدا کرده‌اند که با آن می‌توانند فایل‌های حذف شده شما را به سرقت ببرند. این امر در مسابقات هک موبایل Pwn2Own در توکیو ژاپن به نمایش درآمد. نمایش آنها از این سوءاستفاده باعث شد تا جایزه‌ای به ارزش 50 هزار دلار را از آنِ خود کنند.

همچنین مشخص شد که این سوءاستفاده تنها منحصر به تصاویر نیست. هکرها دریافته‌اند که با این روش همچنین می‌توان به اطلاعات دیگری نیز دسترسی یافت که توسط JIT Compiler پردازش می‌شود و این بدان معناست که علاوه بر تصاویر، این امکان وجود دارد که به اطلاعات دیگر روی گوشی‌های آیفون دسترسی یافت و آنها را به سرقت برد. اپل از این موضوع اطلاع یافته، اما هنوز در این باره پاسخی رسمی ارائه نکرده است؛ اما بر اساس خبرهای دریافتی مسئولین این شرکت در حال کار روی این مسئله هستند تا راه‌حلی برای آن بیابند.

در حالی که هنوز خبری از استفاده از این روش در هک دیگران نشنیده‌ایم، اما در همین حین، به آنهایی که تمایل دارند تا گوشی آیفون 10 خود را امن نگه دارند، توصیه می‌شود که از شبکه‌های وای‌فای عمومی دوری کنند و همچنین تصاویر حذف شده خود را در فولدر مربوطه هر از گاهی پاک نمایند.