کد خبر: ۲۳۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۸

ماجرای خاشقجی؛ اردوغان: فردا همه چیز علنی می‌شود

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که همه جزئیات پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، به طور کاملا شفاف در پارلمان کشورش علنی خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که همه جزئیات پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، به طور کاملا شفاف در پارلمان کشورش علنی خواهد شد.

در همین رابطه برخی از گزارشها حاکی است که آقای اردوغان قرار است فردا سه‌شنبه (۲۳ اکتبر) در پارلمان این کشور حاضر شود.

همزمان امروز شبکه تلویزیونی "سی ان ان" تصاویری را منتشر کرد که نشان می دهد یکی از ماموران عربستان سعودی روز دوم اکتبر مدتی پس از ورود جمال خاشقجی از کنسولگری خارج می شود. در تصاویر نشان داده می شود که او لباس آقای خاشقجی را به تن و عینک او را به چشم دارد و از در پشتی کنسولگری خارج می شود. اما کفشهایش با کفشهای آقای خاشقجی فرق می کند.

سی ان ان گفته تصاویر را از پلیس ترکیه به دست آورده است.

این تصاویر مامور سعودی را نشان می‌دهد که با تاکسی به مسجد سلطان احمد می‌رود و آنجا در شلوغی ظاهرا لباسهایش را عوض می کند و ریش مصنوعی را بر می دارد. اگر این ادعای سی ان ان درست باشد، این یکی دیگر از مدارکی است که نشان می دهد که برای کشتن آقای خاشقجی مدتها برنامه‌ریزی شده بود.

عربستان سعودی می گوید که جمال خاشقجی، رونامه نگار منتقد سعودی، در کنسولگری این کشور در شهر استانبول به قتل رسیده اما این حادثه که با واکنش شدید بین المللی روبرو شده را به گردن ماموران خودسر انداخته است.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان به شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت که این اقدام "اشتباهی وحشتناک" بود اما نقش ولیعهد عربستان در ارتکاب آن را تکذیب کرد.

همچنین ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد پسر او و ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی به پسر جمال خاشقجی تسلیت گفته‌اند.